Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » V40-70-0018 vemo

Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Original VEMO Quality V40-70-0018 VEMO

V40-70-0018 Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Original VEMO Quality VEMO
vemo V40-70-0018
Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Original VEMO Quality V40-70-0018
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V40-70-0018

producent:

VEMO

Ilość biegunów 4
dla numeru OE 12 37 464
Ciężar [kg] 1,45
nr EAN 4046001466717

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Original VEMO Quality V40-70-0018 VEMO

Moduł zapłonowy (4 pin) pasuje do: OPEL ASTRA F, ASTRA F CLASSIC, ASTRA F/KOMBI, ASTRA G, ASTRA G/KOMBI, COMBO/MINIVAN, CORSA A, CORSA A TR, CORSA B, KADETT E, KADETT E COMBO 1.2-1.8 09.86-01.05
numery OEM:
LADA      80334A
LADA      84890D
LADA      DAB126
LADA      DAB134
OPEL      12 37 334
OPEL      12 37 464
OPEL      16 12 680
OPEL      62 37 777
OPEL      62 38 777
OPEL      90 243 618
OPEL      90 360 314
OPEL      90 360 315
OPEL      93 183 732
OPEL      93183732

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Original VEMO Quality V40-70-0018 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Original VEMO Quality V40-70-0018 VEMO:

2024-01-03
 5/5
Cześć nowa, dobrze zapakowana i sprawna

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.