Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy » V40-81-0016 vemo

Korpus przepustnicy, Original VEMO Quality V40-81-0016 VEMO

V40-81-0016 Korpus przepustnicy, Original VEMO Quality VEMO
vemo V40-81-0016

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V40-81-0016

producent:

VEMO

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update)
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu 
Napięcie [V] 12
Tryb pracy elektroniczny
Ciężar [kg] 0,881
nr EAN 4046001679384

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy, Original VEMO Quality V40-81-0016 VEMO

Przepustnica powietrza pasuje do: CHEVROLET AVEO, CRUZE, ORLANDO, TRAX, OPEL ADAM, ASTRA J, ASTRA J GTC, CASCADA, CORSA D, CORSA E, INSIGNIA A, MERIVA B, MOKKA / MOKKA X, ZAFIRA C 1.4/1.4LPG 12.09-
numery OEM:
OPEL      08 25 016
OPEL      55565489
OPEL      8 25 016
CHEVROLET      55581662
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus przepustnicy, Original VEMO Quality V40-81-0016 VEMO w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.