Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » V40-99-0016 vemo

Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V40-99-0016 VEMO

V40-99-0016 Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + VEMO
vemo V40-99-0016
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V40-99-0016

producent:

VEMO

Temperatura otwarcia [°c] 85
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ciężar [kg] 0,1051
nr EAN 4046001456039

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V40-99-0016 VEMO

Termostat cieczy chłodzącej (85°C) pasuje do: ACURA LEGEND II; HONDA CIVIC VII; MAZDA 323 S V; OPEL ASTRA F, ASTRA G, ASTRA H, COMBO/MINIVAN, CORSA B, CORSA C, KADETT E COMBO 1.5D/1.7D/3.2 01.89-10.10
numery OEM:
HONDA      19301-PLZ-D00
ISUZU      8-94332-466-1
ISUZU      8-97087-130-2
ISUZU      8793127260
ISUZU      8943602270
MAZDA      V707-15-171
MAZDA      Y707-15-171
OPEL      13 38 075
OPEL      43 01 365
OPEL      97 087 130
STANDARD      75635

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V40-99-0016 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V40-99-0016 VEMO:

2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.