Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy » V42-81-0002 vemo

Korpus przepustnicy, Original VEMO Quality V42-81-0002 VEMO

V42-81-0002 Korpus przepustnicy, Original VEMO Quality VEMO
vemo V42-81-0002
Korpus przepustnicy, Original VEMO Quality V42-81-0002

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V42-81-0002

producent:

VEMO

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update)
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu 
Tryb pracy elektroniczny
Ilość połączeń 6
Ciężar [kg] 0,816
nr EAN 4046001589447

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy, Original VEMO Quality V42-81-0002 VEMO

Przepustnica powietrza pasuje do: CITROEN C2, C3 I, C4, C4 I, PEUGEOT 1007, 206, 207, 307 1.4 10.03-
numery OEM:
CITROËN      1635.W2
CITROËN      96 479 254 80
PEUGEOT      1635.W2
PEUGEOT      9647925480

Zastosowanie Korpus przepustnicy, Original VEMO Quality V42-81-0002 VEMO w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.