Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » V46-99-1355 vemo

Korpus termostatu, Green Mobility Parts V46-99-1355 VEMO

V46-99-1355 Korpus termostatu, Green Mobility Parts VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V46-99-1355

producent:

VEMO

Temperatura otwarcia [°c] 89
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ciężar [kg] 0,17813
nr EAN 4046001441165

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu, Green Mobility Parts V46-99-1355 VEMO

Termostat cieczy chłodzącej (89°C, w obudowie) pasuje do: DACIA LOGAN, LOGAN II, LOGAN MCV II, SANDERO, SANDERO II, DAIHATSU CHARADE VIII, COPEN, CUORE VII, EXTOL, MATERIA, SIRION 1.0-2.2D 05.96-
numery OEM:
NISSAN      11061-00Q0M
NISSAN      11061-00QAE
NISSAN      11061-00QOM
PEUGEOT      1336.T9
RENAULT      77 00 110 716
RENAULT      82 00 660 882
STANDARD      75241

Zastosowanie Korpus termostatu, Green Mobility Parts V46-99-1355 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Korpus termostatu, Green Mobility Parts V46-99-1355 VEMO:

Krzysztof, Opalenie
2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.