Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Volvo FH16 III 780 (2024-???) 780km » V46-99-1358 vemo
wybrany samochód: 
Volvo Fh16 Iii 780 (2024-???) 780km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu, EXPERT KITS + V46-99-1358 VEMO

V46-99-1358 Korpus termostatu, EXPERT KITS + VEMO
vemo V46-99-1358

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V46-99-1358

producent:

VEMO

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]89
Ciężar [kg]0,405
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
nr EAN4046001455896

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu, EXPERT KITS + V46-99-1358 VEMO

Termostat cieczy chłodzącej (89°C, w obudowie) pasuje do: PEUGEOT 306, RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, KANGOO, KANGOO EXPRESS, LAGUNA I, MEGANE I, MEGANE I CLASSIC, MEGANE I COACH 1.2-3.0 11.93-
numery OEM:
OPEL      44 00 311
OPEL      44 04 841
OPEL      91 08 311
RENAULT      4400311
RENAULT      77 00 109 641
RENAULT      77 00 866 731
RENAULT      77 01 474 249
RENAULT      77 01 716 338
RENAULT      7701474249
VAUXHALL      44 00 311
VAUXHALL      91 08 311
VAUXHALL      91 28 411

Zastosowanie Korpus termostatu, EXPERT KITS + V46-99-1358 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Korpus termostatu, EXPERT KITS + V46-99-1358 VEMO:

Krzysztof, Opalenie
2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.