Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » V53-99-0008 vemo

Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V53-99-0008 VEMO

V53-99-0008 Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + VEMO
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V53-99-0008

producent:

VEMO

Temperatura otwarcia [°c] 88
Ciężar [kg] 0,085
nr EAN 4046001614293

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V53-99-0008 VEMO

numery OEM:
FORD      8AG215171
MAZDA      8AG1-15-171
MAZDA      8AG1-15-171A
MAZDA      RFG1-15-171
KIA      0K054-15-171
KIA      0K710-15-171
KIA      K71015171
KIA      KE5DE-31517-1
KIA      OK710-15171
STANDARD      75118

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V53-99-0008 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V53-99-0008 VEMO:

2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.