Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » V70-72-0032 vemo

Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality V70-72-0032 VEMO

V70-72-0032 Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality VEMO
vemo V70-72-0032

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V70-72-0032

producent:

VEMO

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Napięcie znamionowe [V] 12
Ciężar [kg] 0,13
nr EAN 4046001510472

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality V70-72-0032 VEMO

Czujnik ABS przód P pasuje do: TOYOTA BB I, IST, PROBOX / SUCCEED, RAUM, VIOS / SOLUNA VIOS, WILL CYPHA I, YARIS, YARIS VERSO 1.0-1.5 04.99-08.14
numery OEM:
TOYOTA      04895-52010
TOYOTA      0489552010
TOYOTA      89542-52010

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality V70-72-0032 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality V70-72-0032 VEMO:

Wioletta, Nowogard
2023-01-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.