Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V95-04-1001 vemo

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Q+, original equipment manufacturer quality V95-04-1001 VEMO

V95-04-1001 Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Q+, original equipment manufacturer quality VEMO
vemo V95-04-1001
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Q+, original equipment manufacturer quality V95-04-1001
V95-04-1001
vemo V95-04-1001 Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Q+, original equipment manufacturer quality

    Ocena:
numer części:

V95-04-1001

producent:

VEMO

Ciężar [kg] 1,04
nr EAN 4046001282041

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Q+, original equipment manufacturer quality V95-04-1001 VEMO

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: VOLVO 240, 740, 760, 940, 940 II, 960 2.0-2.4D 08.74-10.98
numery OEM:
VOLVO      1 266 788
VOLVO      1 306 259

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Q+, original equipment manufacturer quality V95-04-1001 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.