Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Honda CIVIC VII Hatchback (EU, EP, EV) 1.4 iS (EP1, EU5, EU7) (2001.02-2005.09) 90km » I11052YMT yamato
wybrany samochód: 
Honda Civic Vii Hatchback (eu, Ep, Ev) 1.4 Is (ep1, Eu5, Eu7) (2001.02-2005.09) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Przegub I11052YMT Yamato

I11052YMT Przegub Yamato
yamato I11052YMT
Przegub I11052YMT
43.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I11052YMT

producent:

Yamato

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
nr EAN5900427507449

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Przegub I11052YMT Yamato

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: NISSAN MURANO I 3.5 08.03-09.08
numery OEM:
NISSAN      48520 CB025

Zastosowanie Przegub I11052YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Przegub I11052YMT Yamato:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.