Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » I12095YMT yamato

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12095YMT Yamato

I12095YMT Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego Yamato
yamato I12095YMT
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12095YMT
I12095YMT
yamato I12095YMT Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12095YMT yamato
35.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I12095YMT

producent:

Yamato

Wymiar stożka [mm] 14,65
Zbieżność stożka 1/10
Rozmiar gwintu 1 M14x1.5
Rozmiar gwintu 2 M15x1.5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Rodzaj gwintu z gwintem wewnętrznym
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
nr EAN 5900427508156

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12095YMT Yamato

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: TOYOTA DYNA 150, GRANVIA, HIACE / COMMUTER V, HIACE IV, HIACE V 2.0-3.0D 08.85-

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12095YMT ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12095YMT producenta Yamato

TOYOTA

4504629325

numery OEM:
TOYOTA      45046 29 325

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12095YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12095YMT Yamato:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.