System hamulcowy | BOSCH |
Szerokość [mm] | 147 |
Wysokość [mm] | 64 |
Grubość [mm] | 16 |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | z akustycznym czujnikiem zużycia |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez dodatków |
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] | 2 |
Oznaczenie kontrolne | ECE R90 APPROVED |
nr EAN | 4250238766704 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 24604.180.1 ZIMMERMANN
NEON II, CARA, VIPER, CALIBER, AVENGER, CHARGER, DAKOTA
GRAND CHEROKEE II, CHEROKEE, GRAND CHEROKEE III, COMMANDER, COMPASS, PATRIOT, WRANGLER III
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
VOYAGER IV, 300M, NEON II, PT CRUISER, SEBRING, CROSSFIRE, 300C
68029263AA, 68044866AA, V1013701AA
68003701AA, 68003701AB, 68044866AA, 68044866AB, 68044866AC
K68029263AA, K68029264AA, K68053152AB, K68093323AB
7B0698151F
68029264AA, 68093323AB
CHRYSLER | 68029264AA | |
CHRYSLER | 68093323AB | |
DODGE | 68029263AA | |
DODGE | 68044866AA | |
DODGE | V1013701AA | |
FIAT | K68029263AA | |
FIAT | K68029264AA | |
FIAT | K68053152AB | |
FIAT | K68093323AB | |
VOLKSWAGEN | 7B0 698 151 F | |
VAG | 7B0 698 151 A | |
VAG | 7B0 698 151 C | |
VAG | 7B0 698 151 D | |
VAG | 7B0 698 151 F | |
JEEP | 68003 701AA | |
JEEP | 68003701AA | |
JEEP | 68003701AB | |
JEEP | 68044 866AA | |
JEEP | 68044 866AB | |
JEEP | 68044 866AC | |
JEEP | 68044866AC |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 24604.180.1 ZIMMERMANN w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 24604.180.1 ZIMMERMANN:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.
Powstała w latach sześćdziesiątych XX wieku Firma Otto Zimmermann opracowuje, produkuje i sprzedaje wysokiej jakości części samochodowe przeznaczone dla zakładów motoryzacyjnych oraz na niezależny rynek części samochodowych.
W roku 1990 Otto Zimmermann GmbH przeniosła siedzibę z Eppingen do Sinsheim i od tego czasu systematycznie rozszerza swoją bazę administracyjną, moce produkcyjne i powierzchnię magazynową, która obecnie wynosi ponad 17.000 metrów kwadratowych.