Wysokość [mm] | 141 |
średnica zewnętrzna [mm] | 90 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 94 |
Średnica zewnętrzna 2 [mm] | 63 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 56 |
Rozmiar gwintu 1 | 3/4-16 UNF |
Rozmiar gwintu 2 | M 36 X 1,5 |
Rodzaj filtra | Wkład filtra |
Jakość | PJ |
Dodatkowe informacje o produkcie FILTR PALIWA FORD RANGER 2.5/3.0 TDCI 88/54/62X130 M36X1.5 3/4-16 UNF-2B SZT UFI 24.374.00 UFI
FORD | 1455829 | |
FORD | 5025104 | |
FORD | 5091986 | |
FORD | 9M34-9150-BA | |
MAZDA | WE01-13-ZA5-9A | |
MAZDA | WE01-13-ZA5A | |
MAZDA | WL81-13-ZA5 | |
TOYOTA | 23303-64010 | |
TOYOTA | 23303-64020 | |
TOYOTA | 23303-64021 | |
TOYOTA | 23303-7600271M | |
TOYOTA | 23390-30180 | |
TOYOTA | 23390-30350 | |
VAG | J23303-64010 | |
VAG | J23303-64020 |
Zastosowanie FILTR PALIWA FORD RANGER 2.5/3.0 TDCI 88/54/62X130 M36X1.5 3/4-16 UNF-2B SZT UFI 24.374.00 UFI w samochodach:
Filtr paliwa jest elementem układu zasilania paliwowego silnika który odpowiada za oczyszczanie paliwa wszelkich zanieczyszczeń. Funkcja ta jest dosyć istotna ze względu na bezpieczeństwo silnika i jego zabezpieczenie przed przedwczesnym zużyciem.
Twarde drobiny dostające się na przykład podczas tankowania samochodu, podawane są do silnika przez pompę paliwową i mogą powodować zużycie gładzi cylindrowej i narażenie użytkownika na kosztowną naprawę silnika. Ponadto filtry paliwa w układach zasilania silników diesla zatrzymują ciężkie frakcje oleju napędowego lub parafiny, dlatego tak ważne jest regularne zmienianie filtra paliwa w samochodach z zapłonem samoczynnym.
Odpowiednio dobrany filtr redukuje stałe zanieczyszczenia (cząstki metali, piasek, rdza, iły), wodę przedostającą się w formie pary wodnej oraz cząsteczki żywiczne (wynik utleniania się oleju napędowego). Filtr chroni delikatne części układu zasilania silnika.
Niewłaściwa filtracja lub jej brak obniża płynność i osiągi silnika oraz zakłóca działanie układu rozruchowego. Cykliczna wymiana pozwoli uchronić pojazd przed negatywnymi skutkami dostawania się do silnika niepożądanych elementów.
Filtry paliwa często produkowane są z blachy odpornej na korozję i mechaniczne uszkodzenia. Odpływowy gwint powinien być wykonany starannie, wówczas ułatwia montaż filtra, a wzmocnienia zwiększają odporność rdzenia na siły ściskające.
Wybierając filtr, należy zwrócić uwagę na szczelność (niewłaściwa lub jej brak może spowodować wyciek paliwa i zwiększyć ryzyko pożaru), papier absorpcyjny (powinien mieć właściwą przepuszczalność) i śrubę odwadniacza (materiał nie może być zbyt kruchy).