Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » tłumik Citroën JUMPY I Furgon (BS_, BT_, BY_, BZ_) 2.0 i 16V (2000.03-2006.10) 138km » 0219-01-17298 4max
wybrany samochód: 
Citroën Jumpy I Furgon (bs_, Bt_, By_, Bz_) 2.0 I 16v (2000.03-2006.10) 138km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tłumik układu wydechowego, tylny 0219-01-17298 4MAX

0219-01-17298 Tłumik układu wydechowego, tylny 4MAX
243.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:4 szt.

    Ocena:
numer części:

0219-01-17298

producent:

4MAX

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tłumik układu wydechowego, tylny 0219-01-17298 4MAX

Tłumik układu wydechowego tył pasuje do: OPEL ZAFIRA A 1.8 04.99-06.05
numery OEM:
OPEL      24423013
OPEL      5852074
OPEL      5852107
OPEL      5852410
VAUXHALL      24423013
VAUXHALL      5852074
VAUXHALL      5852410
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Tłumik układu wydechowego, tylny 0219-01-17298 4MAX w samochodach:

Tłumik wydechowy


Tłumik to w zasadzie grupa kilku pokrewnych elementów wchodzących w skład układu wydechowego pojazdu. Jego głównym celem jest prawidłowe (zgodne z obowiązującymi normami) przetwarzanie spalin wydobywających się z silnika oraz redukowanie generowanego przy tym hałasu.

Producenci stosują różne rozwiązania. Liczba tłumików dobierana jest tak, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy efektywnością pracy a kosztami produkcji i późniejszej eksploatacji.

Zwykle w układzie wydechowym stosuje się dwa albo trzy tłumiki wylotowe. Zazwyczaj są to tłumik przedni, środkowy i końcowy. Prócz tego w układzie występują: kolektor wylotowy, katalizator, rura wydechowa końcowa i inne.

Główną bolączką tych elementów jest zużycie wskutek postępującej korozji. Tłumik umiejscowiony jest pod podwoziem na zewnątrz pojazdu, w związku z tym, narażony jest na bardzo niekorzystne czynniki, takie jak stałe zawilgocenie, brud, sól (w warunkach zimowych) itp. Nie bez znaczenia są też uszkodzenia mechaniczne powstałe w kontakcie z podłożem.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.