Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Opel VECTRA A (J89) 1.6 i (F19, M19) (1988.09-1995.11) 75km » C11001ABE abe
wybrany samochód: 
Opel Vectra A (j89) 1.6 I (f19, M19) (1988.09-1995.11) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet C11001ABE ABE

C11001ABE Klocki hamulcowe - komplet ABE
abe C11001ABE
Klocki hamulcowe - komplet C11001ABE
39.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C11001ABE

producent:

ABE

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]108,6
Wysokość [mm]37
Grubość [mm]16
Styk ostrzegawczy o zużyciunieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
System hamulcowySumitomo
Strona zabudowyOś przednia
nr EAN5900427184916

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C11001ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: NISSAN 180SX, AVENIR, CEDRIC, CHERRY III, MICRA IV, NOTE, PATROL GR V, SENTRA V, SKYLINE, SUNNY I, SUNNY II, SUNNY/KOMBI, SUBARU JUSTY I 0.5-3.0D 03.79-
numery OEM:
DAIHATSU      DA060-13A85-000
NISSAN      41060 01A25
NISSAN      41060 01A85
NISSAN      41060 12A25
NISSAN      41060 13A25
NISSAN      41060 13A90
NISSAN      41060 25A25
NISSAN      41060 62A90
NISSAN      41060 62A91
NISSAN      41060 62A92
NISSAN      41060 67A90
NISSAN      41060 72A89
NISSAN      41060 89A91
NISSAN      41060-03A25
NISSAN      41060-14A25
NISSAN      41060-89A90
NISSAN      D1060 76A86
NISSAN      D1060 94M86
NISSAN      D1060-67A90
NISSAN      DA060 13A85
SUBARU      725 191 220
SUBARU      725 191 630
SUBARU      725 191 631
SUBARU      725 191 990
SUBARU      725 193 121

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C11001ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.