Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Opel MOKKA MOKKA-e (2023-???) 156km » C18016ABE abe
wybrany samochód: 
Opel Mokka Mokka-e (2023-???) 156km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet C18016ABE ABE

C18016ABE Klocki hamulcowe - komplet ABE
46.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C18016ABE

producent:

ABE

Status produktu: Normalny
Typ układu hamulcowegoHamulce tarczowe
Długość [mm]108,4
Grubość [mm]15
System hamulcowySumitomo
Styk ostrzegawczy o zużyciuze stykiem zużycia
Strona zabudowyOś przednia
Szerokość [mm]45,3
nr EAN5900427186996

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C18016ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: DAIHATSU COPEN, CUORE V, CUORE VI, CUORE VII, MATERIA, SIRION, YRV, MITSUBISHI I, MIRAGE / SPACE STAR VI, NISSAN PIXO, SUBARU JUSTY IV 0.7-Electric 11.98-
numery OEM:
DAIHATSU      044.65B.104.0
DAIHATSU      044.919.721.7
DAIHATSU      04491 97402
DAIHATSU      04491 97404
SUZUKI      55810 60J 10
SUZUKI      55810 76A 00
SUZUKI      55810 76A 01
SUZUKI      55810 76A 10
SUZUKI      55810 80G 00
SUZUKI      55810 80G 01
SUZUKI      55810 80G 02
SUZUKI      55810 80G 04
SUZUKI      55810 80G 10
SUZUKI      55810 80G 12
SUZUKI      55810 80G 13
SUZUKI      55810-56A01
SUZUKI      55810-60J00

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C18016ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.