Średnica [mm] | 227 |
Typ tarczy hamulcowej | pełny |
Minimalna grubość [mm] | 9 |
Ilość otworów | 4 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 61,7 |
Sposób montażu | przykręcany |
Głębokość [mm] | 45,8 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
średnica zewnętrzna [mm] | 227 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 11 |
nr EAN | 5900427199675 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa C3F030ABE ABE
FIAT | 08.3636.14 | |
FIAT | 4 139 010 | |
FIAT | 4 208 311 | |
FIAT | 4 385 812 | |
FIAT | 61750 | |
FIAT | 61948 | |
FIAT | 94 439 010 | |
FIAT | 984 377 102 | |
FIAT | 984 385 812 | |
FIAT | RF.165.002.50 | |
INNOCENTI | 4 385 812 | |
INNOCENTI | 9 438 581 2 | |
LANCIA | 4 208 311 | |
LANCIA | 4 385 812 | |
LANCIA | 4139010 | |
LANCIA | 61750 | |
LANCIA | 61948 | |
LANCIA | 9 438 581 2 | |
LANCIA | 9 443 901 0 | |
LANCIA | 984377102 | |
LANCIA | 984385812 | |
LANCIA | RF.165.002.50 | |
PORSCHE | 984 377 102 | |
PORSCHE | 984 385 812 | |
SEAT | 009 843 771 02 | |
SEAT | 009 843 858 12 | |
SEAT | 061750 | |
SEAT | 061948 | |
SEAT | 16 500 253 | |
SEAT | 4 208 311 | |
SEAT | 4 38 5812 | |
SEAT | 413 901 0 | |
SEAT | 94439010 | |
SEAT | 984 377 102 | |
SEAT | 984 385 812 | |
SEAT | RF 165 002 50 | |
SEAT | SE 022 165 002 A | |
ZASTAVA | 4 208 311 | |
ZASTAVA | 4 385 812 | |
ZASTAVA | 4 661 870 3 | |
VAG | 4385812 | |
VAG | RF16500250 | |
VAG | SE022165002A | |
FSO | 4385812 | |
FSO | 655 438 512 | |
FSO | 655 439 010 | |
AUTOBIANCHI | 4 139 010 | |
AUTOBIANCHI | 4 208 311 | |
AUTOBIANCHI | 4 385 812 | |
AUTOBIANCHI | 46618703 | |
AUTOBIANCHI | 655438512 | |
AUTOBIANCHI | 655439010 | |
AUTOBIANCHI | 9 438 581 2 | |
AUTOBIANCHI | 9 443 901 0 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa C3F030ABE ABE w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa C3F030ABE ABE:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.