średnica zewnętrzna [mm] | 204,3 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 203 |
Wysokość [mm] | 81 |
Ø otworu piasty [mm] | 53 |
Ilość otworów | 4 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 5900427216846 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy C63016ABE ABE
FORD | 1 315 740 | |
MAZDA | DD32 26 250A |
Zastosowanie Bęben hamulcowy C63016ABE ABE w samochodach:
Opinie Klientów o Bęben hamulcowy C63016ABE ABE:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.