Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-03-394 ashika

Filtr oleju 10-03-394 ASHIKA

10-03-394 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-03-394
Filtr oleju 10-03-394
17.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-03-394

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 97
średnica zewnętrzna [mm] 71,3
Średnica zabudowy [mm] 71
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 x 16
nr EAN 8033001187540

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-03-394 ASHIKA

numery OEM:
FORD      1039020
FORD      1039021
FORD      1220880
FORD      1455760
FORD      1678162
FORD      1714387
FORD      1883037
FORD      1911897
FORD      6179700
FORD      6179701
FORD      6607325
FORD      6607326
MAZDA      1E05-14-302B
MAZDA      1E05-14-302D
MAZDA      1E0514302E
MAZDA      1E07-14-302A
MAZDA      1E0714302
MAZDA      1E08-14-302A
MAZDA      1E1214302
MAZDA      1E1614302
MAZDA      1E20-14-302
MAZDA      1E2014302A
MAZDA      1E2014302B
MAZDA      C201-14-302
MAZDA      LF0514302A
MAZDA      LF10-14-302-9A
MAZDA      LF10-14-302-A9B
MAZDA      LFY1-14-302

Zastosowanie Filtr oleju 10-03-394 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-03-394 ASHIKA:

2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-09-24
 5/5
ok
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.