średnica zewnętrzna [mm] | 300,0 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 23,9 | |
Minimalna grubość [mm] | 22,0 | |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
Ilość otworów | 5 | |
Powierzchnia | pokryty | |
Dostępne MAPP-Code | ||
Wysokość [mm] | 47,0 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 63,5 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 155,0 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 108,0 | |
otwór Ø [mm] | 13,7 | |
Oznaczenie kontrolne | E1 90R-02C0115/0020 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 24.0124-0161.1 ATE
FORD | 1321488 | |
FORD | 1376118 | |
FORD | 4097477 | |
FORD | 4097478 | |
FORD | 4179398 | |
FORD | 4181042 | |
JAGUAR | C2S 35270 | |
JAGUAR | C2S 42667 | |
JAGUAR | C2S 4566 | |
JAGUAR | C2S 52091 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa 24.0124-0161.1 ATE w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa 24.0124-0161.1 ATE:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.