Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 020141741 automega

trzpień wyciskowy sprzęgła vag 020141741 AUTOMEGA

020141741 trzpień wyciskowy sprzęgła vag AUTOMEGA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

020141741

producent:

AUTOMEGA

Indeks: DLO 020141741
Marka: AUTOMEGA
Grupa towarowa TecDoc: Operator centralny, sprzęgło
Nazwa: TRZPIEŃ WYCISKOWY SPRZĘGŁA VAG
Opis: GOLF I,II JETTA I,II 1,5-1,8
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 020141741
Numer dostawcy: 301410741020

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie trzpień wyciskowy sprzęgła vag 020141741 AUTOMEGA

numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie trzpień wyciskowy sprzęgła vag 020141741 AUTOMEGA w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.