Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » osuszacz klimatyzacji Audi 100 C4 Avant (4A5) S4 V8 quattro (1992.10-1994.07) 280km » OLD453 ava cooling systems
wybrany samochód: 
Audi 100 C4 Avant (4a5) S4 V8 Quattro (1992.10-1994.07) 280km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osuszacz klimatyzacji OLD453 AVA COOLING SYSTEMS

148.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

OLD453

Opcja wyposażeniaSeparate Drier
Ograniczenia producentaValeo
MateriałAluminium
Dolot - sr. [mm]8,5
Wylot - sr. [mm]8,7
Czynnik chłodzącyR134a
EAN4045385093106
StanFabrycznie nowy

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osuszacz klimatyzacji OLD453 AVA COOLING SYSTEMS

Osuszacz klimatyzacji pasuje do: OPEL SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS 3.0D 02.03-08.08
numery OEM:
OPEL      1848047
VAUXHALL      24454111
zamienniki:
94-6436
KAGER
515292
brak
VALEO
AD 51 000S
brak
MAHLE

Zastosowanie Osuszacz klimatyzacji OLD453 AVA COOLING SYSTEMS w samochodach:

Osuszacz klimatyzacji


To urządzenie buforowe znajduje się w układzie klimatyzacji samochodowe. Umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia, pomiędzy skraplaczem a zaworem rozprężnym. Zadaniem osuszacza jest filtrowanie zanieczyszczeń (w tym również wychwytywanie wilgoci z czynnika chłodzącego), które mogą niekorzystnie wpłynąć na trwałość i skuteczność działania klimatyzacji samochodowej.

Osuszacz układu klimatyzacji powinien zostać wymieniony wówczas, gdy nastąpi awaria skraplacza. Zdolność osuszacza do pochłaniania wilgoci jest ograniczona. Dzieje się to za sprawą niewielkiej objętości środka higroskopijnego. W związku z tym dochodzi do zjawiska powstawania kwasów, powodujących korozję.

Element ten powinien być regularnie wymieniany nawet w przypadku, gdy nie doszło do żadnej awarii. Interwał wymiany osuszacza to 2 lata. Trzeba również wymienić go na nowy element każdorazowo, gdy doszło do otwarcia układu, wymiany kondensora lub zatarcia sprężarki. Taka wymiana to niewielki koszt, warto się więc na nią zdecydować, by zapobiec poważniejszym usterkom.

Rutynowa, okresowa wymiana zmniejsza ryzyko zatarcia sprężarki, która jest już bardzo kosztownym elementem układu klimatyzacji samochodowej.