Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łożyska koła | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez pierścienia nadajnika impulsów ABS | |
Śr. wewn. bębna ham. [mm] | 230,0 | |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 231,5 | |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 53,4 | |
Ilość otworów | 4 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 100,0 | |
Wymiar gwintu | M12x1,5 | |
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 84,3 | |
Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 290,0 | |
Średnica mocowania [mm] | 52,0 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 39,8 | |
Dostępne MAPP-Code | ||
nr EAN | 4006633144650 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 24.0223-0012.1 ATE
VAG | 357 501 615 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy 24.0223-0012.1 ATE w samochodach:
Opinie Klientów o Bęben hamulcowy 24.0223-0012.1 ATE:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.