Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8EW 351 104-531 behr hella service

Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 104-531 BEHR HELLA SERVICE

8EW 351 104-531 Wentylator, chłodzenie silnika BEHR HELLA SERVICE
563.00 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

_BEHRHELLASERVICE_

numer części:

8EW 351 104-531

Strona zabudowy:z lewej
Średnica [mm]:345
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów z klimatyzacją
Napięcie znamionowe:12
Wersja:produced by BEHR

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 104-531 BEHR HELLA SERVICE

numery OEM:
OPEL      13 41 093
OPEL      22 91 5710
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 104-531 BEHR HELLA SERVICE w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 104-531 BEHR HELLA SERVICE:

2021-07-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.