Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Chevrolet » układ hamulcowy Chevrolet ASTRO Standard Cargo Van » zacisk hamulcowy Chevrolet ASTRO Standard Cargo Van » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Chevrolet ASTRO Standard Cargo Van

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do CHEVROLET ASTRO Standard Cargo Van

wybierz typ samochodu CHEVROLET ASTRO Standard Cargo Van:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Kształt łba śruby / nakrętki Sześciokąt zewnętrzny
Wersja śruby/nakrętki samozabezpieczające
Wymiar gwintu M12x1,5
Długość [mm] 45,0
DIN / ISO 28 765
Rozmiar klucza 1 [mm] 19
nr EAN 4006633323345
Długość [mm] 45
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,5
Ciężar [kg] 0,052
nr EAN 4027816051534
Średnica [mm] 8
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Girl/Luc/Trw/Bendix
Średnica [mm] 35
Wysokość [mm] 28,5
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Ate/Bendix
Średnica [mm] 38
Wysokość [mm] 28,5
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Ate/Lucas
Średnica [mm] 38
Wysokość [mm] 30,8
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Ate
Średnica [mm] 42
Wysokość [mm] 30,8
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Ate
Średnica [mm] 38
Wysokość [mm] 29
System hamulcowy ATE
Materiał Stal
nr EAN 8430320072838
Średnica [mm] 38
Wysokość [mm] 30
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Stal
nr EAN 8430320119106
Średnica [mm] 42
Wysokość [mm] 30
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Stal
nr EAN 8430320119083
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.