Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » układ hamulcowy Citroën C-CROSSER (VU_, VV_) » zacisk hamulcowy Citroën C-CROSSER (VU_, VV_) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Citroën C-CROSSER (VU_, VV_)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do CITROËN C-CROSSER (VU_, VV_)

wybierz typ samochodu CITROËN C-CROSSER (VU_, VV_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
System hamulcowy ATE
nr EAN 4006633090162
System hamulcowy ATE
nr EAN 4006633329118
System hamulcowy ATE
nr EAN 4006633098359
Status produktu: Normalny
nr EAN 8020584542651
Długość [mm] 54
Wymiar gwintu M9x1,25
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza Torx-40
Kształt łba śruby / nakrętki Torx
nr EAN 5706021020977
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021007961
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021007978
Średnica [mm] 38
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy ATE
Wysokość [mm] 48
Materiał Stal
nr EAN 8430320197227
Średnica [mm] 57
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy ATE
Wysokość [mm] 51
Materiał Stal
nr EAN 8430320250533
Średnica [mm] 36
System hamulcowy ATE
Strona zabudowy Oś tylna
Wysokość [mm] 54
Materiał Stal
nr EAN 8430320252940
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.