Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » układ hamulcowy Fiat DUCATO Platforma / podwozie (244_) » zacisk hamulcowy Fiat DUCATO Platforma / podwozie (244_) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Fiat DUCATO Platforma / podwozie (244_)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do FIAT DUCATO Platforma / podwozie (244_)

wybierz typ samochodu FIAT DUCATO Platforma / podwozie (244_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
System hamulcowy BREMBO
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołkiem prowadzącym
nr EAN 8717109531749
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4047026210187
Średnica [mm] 48
Wysokość [mm] 59,5
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Brembo
Średnica [mm] 52
Wysokość [mm] 65
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Brembo
Zestaw pełny 
System hamulcowy Brembo
Średnica [mm] 18
nr EAN 5903364335335
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021150322
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021150339
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021148800
Średnica [mm] 48
Wysokość [mm] 61
System hamulcowy BREMBO
nr EAN 8430320110646
Średnica [mm] 52
Strona zabudowy Oś tylna
Wysokość [mm] 65
Materiał Stal
nr EAN 8430320119021
Zestaw pełny 
System hamulcowy Brembo
Średnica [mm] 18
nr EAN 8430320256825
System hamulcowy BREMBO
nr EAN 8430320299679
Ograniczenia producenta BREMBO
Długość trzpienia [mm] 70,5
Ø sworznie [mm] 13
nr EAN 3322938190071
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.