Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Kia » układ hamulcowy Kia RETONA samochód terenowy zamknięty (FK) » zacisk hamulcowy Kia RETONA samochód terenowy zamknięty (FK) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Kia RETONA samochód terenowy zamknięty (FK)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do KIA RETONA samochód terenowy zamknięty (FK)

wybierz typ samochodu KIA RETONA samochód terenowy zamknięty (FK):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 35
Wysokość [mm] 45
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Aisin
Średnica [mm] 54
Wysokość [mm] 45
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Aisin/Akeb/Sumitomo
Średnica [mm] 57
Wysokość [mm] 45
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Aisin/Toyota
cena brutto:
4.00 zł
 Kup
Długość [mm] 29
Wymiar gwintu M7x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 7
nr EAN 5706021008821
cena brutto:
4.00 zł
 Kup
Długość [mm] 31
Wymiar gwintu M7x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 7
nr EAN 5706021008845
Średnica [mm] 54
Wysokość [mm] 44
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Stal
System hamulcowy AKEBONO/TOYOTA/AISIN
nr EAN 8430320084176
Średnica [mm] 57
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy AISIN
Wysokość [mm] 45
Materiał Stal
nr EAN 8430320205298
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.