Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lexus » układ hamulcowy Lexus LS (_F3_) » zacisk hamulcowy Lexus LS (_F3_) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Lexus LS (_F3_)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do LEXUS LS (_F3_)

wybierz typ samochodu LEXUS LS (_F3_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 35
Wysokość [mm] 46
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Akebono
Średnica [mm] 43
Wysokość [mm] 48
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Akebono
Średnica [mm]43
Wysokość [mm]48
Lokalizacja w aucieOś tylna
EAN5901321038336
StanFabrycznie nowy
Średnica [mm] 43
Wysokość [mm] 48
Materiał Stal
System hamulcowy AKEBONO
nr EAN 8430320084695
Średnica [mm] 35
Wysokość [mm] 45
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy AKE
Materiał Stal
nr EAN 8430320217383
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze pasujące do LEXUS LS (_F3_)
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.