Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » układ hamulcowy Mazda CX-5 (KE, GH) » zacisk hamulcowy Mazda CX-5 (KE, GH) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Mazda CX-5 (KE, GH)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do MAZDA CX-5 (KE, GH)

wybierz typ samochodu MAZDA CX-5 (KE, GH):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 38
Wysokość [mm] 46,8
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Ais/Ake/Luc/Niss/Tok
Średnica [mm] 60
Wysokość [mm] 46,6
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Akebono
Średnica [mm] 60
Wysokość [mm] 47
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Akebono
Średnica [mm] 10
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Akebono
Strona zabudowyOś tylna dół
Długość [mm]69
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021133394
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021139419
Średnica [mm] 38
Strona zabudowy Oś tylna
Wysokość [mm] 47
Materiał Stal
nr EAN 8430320084558
Zestaw pełny 
System hamulcowy AKEBONO
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 10/10
nr EAN 8430320219004
Zestaw pełny 
System hamulcowy TOKICO
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 10/10
nr EAN 8430320251158
Średnica [mm] 38
Wysokość [mm] 47
Specyfikacja WITH MECHANISM
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy TOKICO/NISSIN/LUCAS
nr EAN 8430320283302
System hamulcowy AKEBONO
nr EAN 8430320298740
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.