Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » układ hamulcowy Mercedes-benz SPRINTER 4-t Furgon (B907, B910) » zacisk hamulcowy Mercedes-benz SPRINTER 4-t Furgon (B907, B910) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Mercedes-benz SPRINTER 4-t Furgon (B907, B910)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do MERCEDES-BENZ SPRINTER 4-t Furgon (B907, B910)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER 4-t Furgon (B907, B910):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
9.00 zł
 Kup
Długość [mm] 30
Wymiar gwintu M10x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 11
nr EAN 5706021008777
Średnica [mm] 38
Wysokość [mm] 52
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Trw
Średnica [mm] 10
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Lucas/Trw
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021175721
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021133424
Średnica [mm] 38
Wysokość [mm] 52
Strona zabudowy Oś tylna
Materiał Stal
dla numeru OE 3C0615403
System hamulcowy TRW
nr EAN 8430320192369
Zestaw pełny 
System hamulcowy Trw
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 10/10
nr EAN 8430320250427
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy GM
nr EAN 8430320304274
System hamulcowy TRW
Kolor niebieski
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 8430320307008
System hamulcowy MANDO
nr EAN 8430320304656
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 10/10
System hamulcowy MANDO
nr EAN 8430320304663
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze pasujące do MERCEDES-BENZ SPRINTER 4-t Furgon (B907, B910)
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.