Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Morris » układ hamulcowy Morris MINI nadwozie zamknięte / kombi » zacisk hamulcowy Morris MINI nadwozie zamknięte / kombi » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Morris MINI nadwozie zamknięte / kombi

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do MORRIS MINI nadwozie zamknięte / kombi

wybierz typ samochodu MORRIS MINI nadwozie zamknięte / kombi :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
System hamulcowy LUCAS/TRW
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia
nr EAN 8717109530339
cena brutto:
8.00 zł
 Kup
Długość [mm] 25
Wymiar gwintu M8x1,25
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 8
nr EAN 5706021008920
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021007916
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021064414
Średnica [mm] 48
Wysokość [mm] 54
System hamulcowy Lucas
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Stal
nr EAN 8430320072791
System hamulcowy LUCAS
nr EAN 8430320037653
Średnica [mm] 38
Wysokość [mm] 54
Materiał Stal
nr EAN 8430320124902
Jednostkaszt.
System hamulcowyLADA
Lokalizacja w auciez przodu, z tyłu
EAN8430320310039
StanFabrycznie nowy
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.