Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » układ hamulcowy Renault 19 I (B/C53_) » zacisk hamulcowy Renault 19 I (B/C53_) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Renault 19 I (B/C53_)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do RENAULT 19 I (B/C53_)

wybierz typ samochodu RENAULT 19 I (B/C53_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
System hamulcowy LUCAS/TRW
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia
nr EAN 8717109530339
System hamulcowy LUCAS/TRW
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem
nr EAN 8717109534030
Średnica [mm] 10
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Lucas/Trw
Średnica [mm] 20
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Bendix/Bosch
Średnica [mm] 30
Wysokość [mm] 38,5
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Bendix
Średnica [mm] 48
Wysokość [mm] 53,6
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Girling/Lucas/Trw
Średnica [mm] 30
Wysokość [mm] 38,5
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Bendix
Wersja With Mechanism
Średnica [mm] 48
Wysokość [mm] 54
System hamulcowy Lucas
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Stal
nr EAN 8430320072791
Średnica [mm] 30
Strona zabudowy Oś tylna
Wysokość [mm] 39
Materiał Stal
nr EAN 8430320130941
System hamulcowy lucas/trw
Zestaw pełny 
Długość trzonka [mm] 61
Średnica [mm] 10
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem
nr EAN 8430320194394
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.