Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » układ hamulcowy Mazda 121 III (JASM, JBSM) » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Mazda 121 III (JASM, JBSM)

czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) do MAZDA 121 III (JASM, JBSM)

wybierz typ samochodu MAZDA 121 III (JASM, JBSM):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 875
Rodzaj czujnika pasywny czujnik
Kolor wtyczki biały
nr EAN 8717109550610
Długość 1/Długość 2 [mm] 785/800
Długość [mm] 1140
Rodzaj czujnika pasywny czujnik
Kolor wtyczki czarny
nr EAN 8717109573503
Długość 1/Długość 2 [mm] 785/800
Długość [mm] 1180
Rodzaj czujnika pasywny czujnik
Kolor wtyczki czarny
nr EAN 8717109590920
Długość [mm] 875
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633072076
Długość [mm] 785
Długość całkowita [mm] 800
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633072137
Rodzaj czujnika pasywny czujnik
Liczba aktywnych styków 2
Długość przewodu [mm] 880
nr EAN 5012759445624
Rodzaj czujnika pasywny czujnik
Liczba aktywnych styków 4
Długość przewodu [mm] 1155
nr EAN 5012759468975
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość przewodu [mm] 870
Głębokość zabudowy [mm] 16
Ciężar [kg] 0,088
Ilość połączeń 2
Opór [kOhm] 1,1
nr EAN 8053379070831
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
nr EAN 8001063786711
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rodzaj czujnika pasywny czujnik
Liczba aktywnych styków 2
Długość przewodu [mm] 880
nr EAN 5907558512236
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika pasywny czujnik
Opór [Ohm] 1100
Wymagana ilość 1
Długość przewodu [mm] 1100
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze strzemieniem mocującym
Ilość biegunów 4
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
nr EAN 5907558573756
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ilość biegunów 4
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Kolor wtyczki czarny
Długość 1/Długość 2 [mm] 1140/1160
Liczba otworów do mocowania 2
Rodzaj czujnika czujnik indukcyjny
Opór [kOhm] 1,1
Głębokość zabudowy [mm] 12
dla numeru OE 96FB 2B372 CD
nr EAN 5703858781156
Długość przewodu [mm] 865
Rodzaj czujnika pasywny czujnik
nr EAN 4031185267212
Rodzaj czujnika pasywny czujnik
Długość 1 [mm] 890
Długość 2 [mm] 870
nr EAN 4031185267762
Napięcie [V] 12
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z przodu
Długość [mm] 805
Ciężar [kg] 0,12
Kolor biały
Tryb pracy elektryczny
Rodzaj wtyczki męski
Kształt obudowy wtyczki owalny
Napięcie [V] 12
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 0,42
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z tyłu
Długość [mm] 107
Ciężar [kg] 0,41
Tryb pracy elektryczny
Rodzaj wtyczki żeński
Kolor wtyczki czarny
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP)

Czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP)


W większości aut czujniki obrotowe kół są standardem. Kupując samochód, możesz mieć praktycznie pewność, że obecny będzie w nim czujnik ABS. Dostarcza on informacji do systemu stabilizacji toru jazdy, który jest stosowany tylko w nowszych pojazdach. Elektronika jest jednak newralgicznym punktem całej infrastruktury samochodu, dlatego to ona bardzo często ulega awarii. Zarówno czujnik ABS, jak też czujnik ESP (system stabilizacji toru jazdy) może wymagać wymiany. 
 

Kiedy czujnik prędkości koła należy wymienić na nowy?


Kiedy zauważysz, że świeci się kontrolka ABS, przy hamowaniu koła się blokują, inne systemy także nie pracują prawidłowo, a także dochodzi do pozornej regulacji. Do przyczyn zaliczyć możemy silne zanieczyszczenia, zwarcia wewnętrzne oraz uszkodzenia zewnętrzne, mechaniczne uszkodzenia pierścienia impulsowego lub też zwiększony luz łożyska koła. 
 

Koła pasywne i aktywne


Możemy wyróżnić dwa rodzaje czujników obrotów koła. Pasywne składają się z magnesu trwałego oraz cewki, która jest na niego nawinięta. Metalowy pierścień zębaty zamontowany jest na piaście koła i to on jest odpowiedzialny za zmiany w polu magnetycznym. Wadą takiego systemu jest jednak niesprawność przy niewielkich prędkościach. Aktywny czujnik prędkości koła z kolei działają przy każdej prędkości, a także dostarczają dokładniejszych danych. Oba czujniki dostarczają informacje do ABS, ESP, TPMS, a aktywny czujnik również do ASR. W ofercie naszego sklepu znajdziesz zarówno czujnik ABS, jak również czujnik ESP. Przy każdym modelu znajduje się informacja, z jakimi układami hamulcowymi, z jakimi markami oraz konkretnymi samochodami, jest on kompatybilny. Skorzystaj także z naszych filtrów, by móc szybciej znaleźć czujnik ABS lub ESP pasujący do Twojego pojazdu.