Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 90101 meat&doria

Czujnik, prędkość obrotowa koła 90101 MEAT&DORIA

90101 Czujnik, prędkość obrotowa koła MEAT&DORIA
185.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90101

producent:

MEAT&DORIA

Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ilość biegunów 4
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Kolor wtyczki czarny
Długość 1/Długość 2 [mm] 1140/1160
Liczba otworów do mocowania 2
Rodzaj czujnika czujnik indukcyjny
Opór [kOhm] 1,1
Głębokość zabudowy [mm] 12
dla numeru OE 96FB 2B372 CD

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 90101 MEAT&DORIA

Czujnik ABS tył L/P pasuje do: FORD ESCORT CLASSIC, ESCORT VI, FIESTA IV, FIESTA/HATCHBACK, FIESTA/MINIVAN, PUMA, MAZDA 121 III 1.0-2.0 01.95-08.03
numery OEM:
FORD      1011795
FORD      1011798
FORD      96FB2B372CC
FORD      96FB2B372CD
MAZDA      1E0043711
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 90101 MEAT&DORIA w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.