Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » układ hamulcowy Seat TOLEDO III (5P2) » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Seat TOLEDO III (5P2)

czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) do SEAT TOLEDO III (5P2)

wybierz typ samochodu SEAT TOLEDO III (5P2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 90
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Kolor wtyczki czarny
nr EAN 8717109714616
Długość [mm] 1030
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Kolor wtyczki czarny
nr EAN 8717109716535
Długość [mm] 825
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Kolor wtyczki czarny
nr EAN 8717109716573
Status produktu: w przygotowaniu
nr EAN 8717109772258
cena brutto:
60.00 zł
 Kup
Długość [mm]37
Ciężar [kg]0,1
Długość całkowita [mm]1065
Długość przewodu [mm]975
Rodzaj czujnikaaktywny czujnik
sparowany numer artykułu32209
Kolor wtyczkiczarny
StanFabrycznie nowy
cena brutto:
45.01 zł
 Kup
StanFabrycznie nowy
Rodzaj czujnikaaktywny czujnik
Liczba aktywnych styków2
Rodzaj czujnikaaktywny czujnik
Liczba aktywnych styków2
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP)

Czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP)


W większości aut czujniki obrotowe kół są standardem. Kupując samochód, możesz mieć praktycznie pewność, że obecny będzie w nim czujnik ABS. Dostarcza on informacji do systemu stabilizacji toru jazdy, który jest stosowany tylko w nowszych pojazdach. Elektronika jest jednak newralgicznym punktem całej infrastruktury samochodu, dlatego to ona bardzo często ulega awarii. Zarówno czujnik ABS, jak też czujnik ESP (system stabilizacji toru jazdy) może wymagać wymiany. 
 

Kiedy czujnik prędkości koła należy wymienić na nowy?


Kiedy zauważysz, że świeci się kontrolka ABS, przy hamowaniu koła się blokują, inne systemy także nie pracują prawidłowo, a także dochodzi do pozornej regulacji. Do przyczyn zaliczyć możemy silne zanieczyszczenia, zwarcia wewnętrzne oraz uszkodzenia zewnętrzne, mechaniczne uszkodzenia pierścienia impulsowego lub też zwiększony luz łożyska koła. 
 

Koła pasywne i aktywne


Możemy wyróżnić dwa rodzaje czujników obrotów koła. Pasywne składają się z magnesu trwałego oraz cewki, która jest na niego nawinięta. Metalowy pierścień zębaty zamontowany jest na piaście koła i to on jest odpowiedzialny za zmiany w polu magnetycznym. Wadą takiego systemu jest jednak niesprawność przy niewielkich prędkościach. Aktywny czujnik prędkości koła z kolei działają przy każdej prędkości, a także dostarczają dokładniejszych danych. Oba czujniki dostarczają informacje do ABS, ESP, TPMS, a aktywny czujnik również do ASR. W ofercie naszego sklepu znajdziesz zarówno czujnik ABS, jak również czujnik ESP. Przy każdym modelu znajduje się informacja, z jakimi układami hamulcowymi, z jakimi markami oraz konkretnymi samochodami, jest on kompatybilny. Skorzystaj także z naszych filtrów, by móc szybciej znaleźć czujnik ABS lub ESP pasujący do Twojego pojazdu.