Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Toyota CARINA V Kombi (_T17_) » stabilizator, mocowanie Toyota CARINA V Kombi (_T17_) » gumy stabilizatora Toyota CARINA V Kombi (_T17_)

gumy stabilizatora do TOYOTA CARINA V Kombi (_T17_)

wybierz typ samochodu TOYOTA CARINA V Kombi (_T17_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna [mm] 15,0
Materiał Guma
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,03
dla numeru OE 48818-12150
nr EAN 5050063011739
Długość [mm] 36
Szerokość [mm] 36,0
Grubość [mm] 36,7
Średnica wewnętrzna [mm] 15,0
Materiał Guma
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,0301
dla numeru OE 48818-02060
nr EAN 5050063380378
Średnica wewnętrzna [mm] 15,0
Materiał Guma
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,03
dla numeru OE 48818-12150
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816428350
Długość [mm] 36
Szerokość [mm] 36,0
Grubość [mm] 36,7
Średnica wewnętrzna [mm] 15,0
Materiał Guma
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,034
dla numeru OE 48818-02060
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816428725
cena brutto:
6.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
cena brutto:
9.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Średnica wewnętrzna [mm] 15
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074537183
cena brutto:
26.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 46
nr EAN 5908281417683
Średnica wewnętrzna [mm] 15,0
Materiał Guma
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,040
nr EAN 4044688428356
Długość [mm] 36
Szerokość [mm] 36,0
Grubość [mm] 36,7
Średnica wewnętrzna [mm] 15,0
Materiał Guma
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,034
nr EAN 4044688428721
cena brutto:
10.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rodzaj łożyskowania Poduszka gumowa
Materiał Guma
Strona zabudowy wewnątrz
Wymagana ilość 2
Średnica stabilizatora [mm] 13
nr EAN 5908229910085
cena brutto:
9.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 24
Wymagana ilość 2
nr EAN 5908229902721
cena brutto:
9.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
nr EAN 5900427126756
Strona zabudowy z obu stron
Średnica [mm] 14
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427126763
cena brutto:
13.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 5900427330153
cena brutto:
13.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 15
Materiał Guma
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Wymagana ilość 2
nr EAN 5900427524309
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
gumy stabilizatora

Gumy stabilizatorów w najlepszych cenach.

 

Guma stabilizatora jest elementem łączącym drążek stabilizatora z nadwoziem auta lub ramą pomocniczą. Jej zadaniem jest wytłumienie wibracji pochodzących od zawieszenia, w tym samym czasie wyciszając pracę stabilizatora. Ich ewentualne wybicie lub zużycie powoduje wydobywanie się specyficznego stukotu w okolicy zawierzenia. Natomiast sam stabilizator znacząco traci na swojej funkcjonalności.

Awarie gum stabilizatora.

 

Wbrew temu uszkodzona guma stabilizatora nie wpływa znacząco na samo prowadzenie samochodu i nie powoduje zagrożenia w ruchu. Jednakże dźwięk wydobywający się z zepsutej części psuje wszelkie walory związane z jazdą. Zaradzi temu tania i prosta naprawa, którą możesz wykonać za pomocą części dostępnych na e-autoparts.pl 

Wymiana gum stabilizatora.

 

Specyfika polskich dróg sprawia, że gumy stabilizatora nie potrzebują dużo czasu, by mieć już sygnały znaczącego zużycia. Charakterystyczne piski oraz donośne stuki z okolic zawierzenia sygnalizują konieczność wymiany gum stabilizatora. Szeroka oferta producentów sprawi, że odnajdziemy potrzebną nam część, która będzie naprawdę dobrze wykonana. Proces naprawy rozpoczynamy od podniesienia samochodu lub wjazdu na kanał. Później demontujemy śruby mocujące obejmę, by następnie wyjąć znajdujące się pod nią gumę stabilizatora. Z racji ulokowania części, na śrubach i obejmie może objawić się korozja utrudniająca ich odkręcenie. Może to znacząco utrudnić demontaż, ponieważ niewykluczona byłaby konieczność rozcięcia śrub. Wiązałoby się to z późniejszym nawierceniem oraz gwintowaniem otworów, co znacząco wydłuża tą prozaicznie prostą czynność wymiany gum stabilizatora. Ich zamontowanie odbywa się w odwrotnej kolejności. 

Popularnymi producentami gum stabilizatora są:

  • Febi
  • Febest
  • Bilstein
  • Vaico
  • Meyle
  • Original Imperium 
  • Swag
  • Birth 
  • Lemforder.
  • SIDEM

Polskie drogi zazwyczaj kojarzą się z dziurawą nawierzchnią. Przez takie warunki jazdy zawieszenie samochodu zużywa się dużo szybciej niż w innych krajach. Dlatego w przypadku zakupu samochodu używanego często można się spotkać z wytłuczonym zawieszeniem. Guma stabilizatora to jedna z części zawieszenia samochodowego. Łączą one drążek stabilizatora z ramą. Jest to część, która często ulega uszkodzeniom. Gdy gumowa tuleja zostanie zniszczona, słyszane są stuki podczas jazdy. Uszkodzenie gumy stabilizatora nie powoduje większych usterek, jedynym skutkiem uszkodzenia są drażniące uderzenia lub skrzypienie na nierównościach. Gum stabilizatora nie da się naprawić, dlatego gdy zostanie uszkodzona, należy ją wymienić na nową. W celu diagnozy najłatwiej jest nacisnąć energicznie z jednej strony samochodu, gdy usłyszymy skrzypienie, gumy nadają się do wyrzucenia. Na stabilizatorze zamontowane są dwie gumy wygłuszające, najlepiej wymienić obie, ze względu na ich niską cenę.
Najlepiej kupić gumy wykonane z wysokiej jakości materiałów, które wytrzymają o wiele dłużej, kosztują niewiele, a pozwolą przejechać dłużej bez uciążliwych odgłosów z zawieszenia. Aby wybrać idealne gumy stabilizatora, należy zmierzyć drążek stabilizujący. Wymiana jest prosta, jedynym utrudnieniem jest położenie gum, które są pod samochodem, dlatego trzeba go podnieść. Podczas montażu, niektórzy popełniają błąd, który powoduje szybkie zużycie gum i ponowienie objawów zużycia. Błędem tym jest smarowanie drążka smarem grafitowym przed montażem. Stabilizator to element samochodu zapobiegający nadmiernemu pochyłowi samochodu podczas skrętu. Pozwala to na zwiększenie precyzji i bezpieczeństwa kierowania pojazdem. Połączony jest on z łącznikami stabilizatora. Niektóre samochody posiadają dwa stabilizatory: jeden z przodu, a drugi z tyłu. Sprawia to, że samochód bardzo dobrze trzyma się drogi.