Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » układ hamulcowy Audi A5 kabriolet (8F7) » hamulec postojowy Audi A5 kabriolet (8F7)

hamulec postojowy do AUDI A5 kabriolet (8F7)

wybierz typ samochodu AUDI A5 kabriolet (8F7):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Tryb pracy elektryczny
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Układ hamulcowy dla pojazdów z hamulcami tarczowymi z tyłu
Wyposażenie pojazdu do pojazdów z elektrycznym hamulcem postojowym
Numer artykułu zalecanego dodatku 4E0 615 137
Numer artykułu zalecanego dodatku N 102 855 06
nr EAN 5900427379718
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ilość zębów 12
Ciężar brutto [kg] 0,540
dla numeru PR 1KW
Ciężar netto [g] 520
nr EAN 5902048043009
Ograniczenia producenta TRW
Wyposażenie pojazdu do pojazdów z elektrycznym hamulcem postojowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
nr EAN 3322938508166
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
hamulec postojowy

Hamulec postojowy w samochodzie


Hamulec postojowy to obowiązkowy element pojazdów, który musi być sprawny, aby przeszedł przegląd techniczny. Hamulec ręczny w większości samochodów poruszających się w Polsce jest aktywowany poprzez zaciągnięcie dźwigni, a w celu zwolnienia hamulca należy wcisnąć przycisk i opuścić dźwignię na dół. W nowych samochodach zastosowany jest przycisk spełniający rolę tej dźwigni. Zadaniem hamulca postojowego jest unieruchomienie samochodu, aby zapobiec stoczeniu podczas postoju samochodu.

Zaciągnąć "ręczny" można również przed zjechaniem lub wjechaniem na wzniesienie, jeśli należy się zatrzymać w celu upewnienia się o możliwości dalszej jazdy lub w celu ustąpienia pierwszeństwa. Hamulec ten jest również nazywany "awaryjnym", ponieważ w przypadku awarii hamulca zasadniczego możliwe jest zatrzymanie pojazdu, przez zaciągnięcie dźwigni. Często zdarza się zapomnieć o zwolnieniu hamulca ręcznego, ale samochód sam nas o tym poinformuje poprzez kontrolkę na desce rozdzielczej i w nowszych samochodach, dźwiękiem ostrzegawczym. W skład hamulca ręcznego wchodzą takie elementy jak: dźwignia, linki, cięgła oraz mechanizm hamulcowy.

Elementy te są umiejscowione w miejscach, w których mogą ulec uszkodzeniu mechanicznemu. Linki powinny być smarowane, aby układ był sprawny. Najczęstszym elementem ulegającym zniszczeniu są linki, co uniemożliwia poprawne działanie hamulca. Istnieje możliwość regulacji hamulca poprzez śrubę, która znajduje się w pobliżu dźwigni. Hamulec ręczny hamuje tylko kołami tylnej osi, co jest często stosowane w jeździe wyczynowej (pozwala to na wykonywanie "driftów" oraz sprawniejsze pokonywanie zakrętów przy dużej prędkości). Gdy samochód jest wyposażony w hamulce bębnowe, podczas zaciągania dźwigni zaciskane są szczęki hamulcowe, a w przypadku hamulców tarczowych, zaciskane są tłoczki, które unieruchamiają tarczę.

elementy powiązane:

linka hamulca ręczniego
szczęki hamulcowe