Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » układ hamulcowy Fiat DUCATO Autobus (230_) » hamulec postojowy Fiat DUCATO Autobus (230_)

hamulec postojowy do FIAT DUCATO Autobus (230_)

wybierz typ samochodu FIAT DUCATO Autobus (230_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
System hamulcowy LUCAS/TRW
Średnica bębna hamulcowego 172
Ciężar [kg] 0,07
nr EAN 8717109488081
Średnica [mm] 172
Szerokość [mm] 42
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427379466
Średnica [mm] 172
Szerokość [mm] 42
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 8432509643143
cena brutto:
27.99 zł
 Kup
Wymagana ilość 12
nr EAN 5012759404850
Jakość 1127F
Szerokość [mm] 45
Ciężar [kg] 1,51
Średnica bębna hamulcowego 170
System hamulcowy Bendix
Długość opakowania [cm] 20
Szerokość opakowania [cm] 13
Wysokość opakowania [cm] 8,6
nr EAN 4044197318070
Szerokość [mm] 42
Średnica [mm] 170
nr EAN 8032928003162
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy LUCAS
nr EAN 5902659718877
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021095173
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy LUCAS
Średnica bębna hamulcowego 172
nr EAN 8430320207797
Średnica [mm] 172
Szerokość [mm] 42
Numer artykułu zalecanego dodatku 97044500
Ciężar [kg] 1,52
System hamulcowy Lucas
Długość opakowania [cm] 19,8
Szerokość opakowania [cm] 12,5
Wysokość opakowania [cm] 8,2
Techniczny numer informacyjny 98101 0621 0 4
nr EAN 4019722272868
System hamulcowy BENDIX
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 172
Szerokość [mm] 42
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
nr EAN 4250238722564
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
hamulec postojowy

Hamulec postojowy w samochodzie


Hamulec postojowy to obowiązkowy element pojazdów, który musi być sprawny, aby przeszedł przegląd techniczny. Hamulec ręczny w większości samochodów poruszających się w Polsce jest aktywowany poprzez zaciągnięcie dźwigni, a w celu zwolnienia hamulca należy wcisnąć przycisk i opuścić dźwignię na dół. W nowych samochodach zastosowany jest przycisk spełniający rolę tej dźwigni. Zadaniem hamulca postojowego jest unieruchomienie samochodu, aby zapobiec stoczeniu podczas postoju samochodu.

Zaciągnąć "ręczny" można również przed zjechaniem lub wjechaniem na wzniesienie, jeśli należy się zatrzymać w celu upewnienia się o możliwości dalszej jazdy lub w celu ustąpienia pierwszeństwa. Hamulec ten jest również nazywany "awaryjnym", ponieważ w przypadku awarii hamulca zasadniczego możliwe jest zatrzymanie pojazdu, przez zaciągnięcie dźwigni. Często zdarza się zapomnieć o zwolnieniu hamulca ręcznego, ale samochód sam nas o tym poinformuje poprzez kontrolkę na desce rozdzielczej i w nowszych samochodach, dźwiękiem ostrzegawczym. W skład hamulca ręcznego wchodzą takie elementy jak: dźwignia, linki, cięgła oraz mechanizm hamulcowy.

Elementy te są umiejscowione w miejscach, w których mogą ulec uszkodzeniu mechanicznemu. Linki powinny być smarowane, aby układ był sprawny. Najczęstszym elementem ulegającym zniszczeniu są linki, co uniemożliwia poprawne działanie hamulca. Istnieje możliwość regulacji hamulca poprzez śrubę, która znajduje się w pobliżu dźwigni. Hamulec ręczny hamuje tylko kołami tylnej osi, co jest często stosowane w jeździe wyczynowej (pozwala to na wykonywanie "driftów" oraz sprawniejsze pokonywanie zakrętów przy dużej prędkości). Gdy samochód jest wyposażony w hamulce bębnowe, podczas zaciągania dźwigni zaciskane są szczęki hamulcowe, a w przypadku hamulców tarczowych, zaciskane są tłoczki, które unieruchamiają tarczę.

elementy powiązane:

linka hamulca ręczniego
szczęki hamulcowe