Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » układ hamulcowy Ford TAUNUS 15M II (22G) » hamulec postojowy Ford TAUNUS 15M II (22G)

hamulec postojowy do FORD TAUNUS 15M II (22G)

wybierz typ samochodu FORD TAUNUS 15M II (22G):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 164
Szerokość [mm] 20
System hamulcowy ATE
Ciężar [kg] 0,82
nr EAN 8717109157642
Średnica [mm] 180
Szerokość [mm] 25
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 8432509643457
spełnia wymagania Normy ECE E1
Średnica [mm] 230
Szerokość [mm] 40
nr EAN 5703858153571
Strona zabudowy Oś tylna
Szerokość [mm] 25
Średnica [mm] 180
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dźwigni
Średnica [mm] 180
Szerokość [mm] 25
Numer artykułu zalecanego dodatku 97044000
Ciężar [kg] 1
Długość opakowania [cm] 19,8
Szerokość opakowania [cm] 12,5
Wysokość opakowania [cm] 8,2
Techniczny numer informacyjny 98101 0635 0 4
nr EAN 4019722290893
dla numeru artykułu 91033400
dla numeru artykułu 91060800
dla numeru artykułu 91063500
dla numeru artykułu 91070100
dla numeru artykułu 91084000
Ilość części [-częściowy] 7
Techniczny numer informacyjny 97401 0440 9 1
nr EAN 4019722534478
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
hamulec postojowy

Hamulec postojowy w samochodzie


Hamulec postojowy to obowiązkowy element pojazdów, który musi być sprawny, aby przeszedł przegląd techniczny. Hamulec ręczny w większości samochodów poruszających się w Polsce jest aktywowany poprzez zaciągnięcie dźwigni, a w celu zwolnienia hamulca należy wcisnąć przycisk i opuścić dźwignię na dół. W nowych samochodach zastosowany jest przycisk spełniający rolę tej dźwigni. Zadaniem hamulca postojowego jest unieruchomienie samochodu, aby zapobiec stoczeniu podczas postoju samochodu.

Zaciągnąć "ręczny" można również przed zjechaniem lub wjechaniem na wzniesienie, jeśli należy się zatrzymać w celu upewnienia się o możliwości dalszej jazdy lub w celu ustąpienia pierwszeństwa. Hamulec ten jest również nazywany "awaryjnym", ponieważ w przypadku awarii hamulca zasadniczego możliwe jest zatrzymanie pojazdu, przez zaciągnięcie dźwigni. Często zdarza się zapomnieć o zwolnieniu hamulca ręcznego, ale samochód sam nas o tym poinformuje poprzez kontrolkę na desce rozdzielczej i w nowszych samochodach, dźwiękiem ostrzegawczym. W skład hamulca ręcznego wchodzą takie elementy jak: dźwignia, linki, cięgła oraz mechanizm hamulcowy.

Elementy te są umiejscowione w miejscach, w których mogą ulec uszkodzeniu mechanicznemu. Linki powinny być smarowane, aby układ był sprawny. Najczęstszym elementem ulegającym zniszczeniu są linki, co uniemożliwia poprawne działanie hamulca. Istnieje możliwość regulacji hamulca poprzez śrubę, która znajduje się w pobliżu dźwigni. Hamulec ręczny hamuje tylko kołami tylnej osi, co jest często stosowane w jeździe wyczynowej (pozwala to na wykonywanie "driftów" oraz sprawniejsze pokonywanie zakrętów przy dużej prędkości). Gdy samochód jest wyposażony w hamulce bębnowe, podczas zaciągania dźwigni zaciskane są szczęki hamulcowe, a w przypadku hamulców tarczowych, zaciskane są tłoczki, które unieruchamiają tarczę.

elementy powiązane:

linka hamulca ręczniego
szczęki hamulcowe