Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » układ hamulcowy Honda CR-V IV (RM_) » hamulec postojowy Honda CR-V IV (RM_)

hamulec postojowy do HONDA CR-V IV (RM_)

wybierz typ samochodu HONDA CR-V IV (RM_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 200
Szerokość [mm] 35
Ciężar [kg] 1,52
nr EAN 8717109481761
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 198
Szerokość [mm] 35
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dźwigni
Oznaczenie kontrolne E1 90R-02B0054/0042
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633423205
Średnica [mm] 198
Szerokość [mm] 35
nr EAN 8432509652022
Średnica [mm] 190
Szerokość [mm] 32
nr EAN 5012759465004
cena brutto:
37.99 zł
 Kup
Wymagana ilość 14
nr EAN 5012759507315
spełnia wymagania Normy ECE E9
Średnica [mm] 200
Szerokość [mm] 35
nr EAN 5703858753504
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy AKEBONO
Średnica bębna hamulcowego 198
nr EAN 8430320255248
Szerokość [mm] 200
Średnica [mm] 35
nr EAN 3322937513413
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
hamulec postojowy

Hamulec postojowy w samochodzie


Hamulec postojowy to obowiązkowy element pojazdów, który musi być sprawny, aby przeszedł przegląd techniczny. Hamulec ręczny w większości samochodów poruszających się w Polsce jest aktywowany poprzez zaciągnięcie dźwigni, a w celu zwolnienia hamulca należy wcisnąć przycisk i opuścić dźwignię na dół. W nowych samochodach zastosowany jest przycisk spełniający rolę tej dźwigni. Zadaniem hamulca postojowego jest unieruchomienie samochodu, aby zapobiec stoczeniu podczas postoju samochodu.

Zaciągnąć "ręczny" można również przed zjechaniem lub wjechaniem na wzniesienie, jeśli należy się zatrzymać w celu upewnienia się o możliwości dalszej jazdy lub w celu ustąpienia pierwszeństwa. Hamulec ten jest również nazywany "awaryjnym", ponieważ w przypadku awarii hamulca zasadniczego możliwe jest zatrzymanie pojazdu, przez zaciągnięcie dźwigni. Często zdarza się zapomnieć o zwolnieniu hamulca ręcznego, ale samochód sam nas o tym poinformuje poprzez kontrolkę na desce rozdzielczej i w nowszych samochodach, dźwiękiem ostrzegawczym. W skład hamulca ręcznego wchodzą takie elementy jak: dźwignia, linki, cięgła oraz mechanizm hamulcowy.

Elementy te są umiejscowione w miejscach, w których mogą ulec uszkodzeniu mechanicznemu. Linki powinny być smarowane, aby układ był sprawny. Najczęstszym elementem ulegającym zniszczeniu są linki, co uniemożliwia poprawne działanie hamulca. Istnieje możliwość regulacji hamulca poprzez śrubę, która znajduje się w pobliżu dźwigni. Hamulec ręczny hamuje tylko kołami tylnej osi, co jest często stosowane w jeździe wyczynowej (pozwala to na wykonywanie "driftów" oraz sprawniejsze pokonywanie zakrętów przy dużej prędkości). Gdy samochód jest wyposażony w hamulce bębnowe, podczas zaciągania dźwigni zaciskane są szczęki hamulcowe, a w przypadku hamulców tarczowych, zaciskane są tłoczki, które unieruchamiają tarczę.

elementy powiązane:

linka hamulca ręczniego
szczęki hamulcowe