Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » układ hamulcowy Volkswagen 1500,1600 (31) » hamulec postojowy Volkswagen 1500,1600 (31)

hamulec postojowy do VOLKSWAGEN 1500,1600 (31)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN 1500,1600 (31):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 180
Szerokość [mm] 30
Ciężar [kg] 0,98
nr EAN 8717109160642
Średnica [mm] 180
Szerokość [mm] 30
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427378865
Średnica 1 [mm] 24
Średnica 2 [mm] 17,9
Długość [mm] 28
dla numeru artykułu 03.0137-0150.2
dla numeru artykułu 03.0137-0305.2
dla numeru artykułu 03.0137-0379.2
dla numeru artykułu 03.0137-0419.2
dla numeru artykułu 03.0137-0451.2
dla numeru artykułu 03.0137-3054.2
dla numeru artykułu 03.0137-4010.2
dla numeru artykułu 03.0137-4018.2
nr EAN 4006633409711
Średnica [mm] 180
Szerokość [mm] 31
System hamulcowy ATE
nr EAN 8432509640258
cena brutto:
40.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Bendix
cena brutto:
57.99 zł
 Kup
nr EAN 5703858365172
Średnica [mm] 180
Szerokość [mm] 31
Numer artykułu zalecanego dodatku 97044200
Ciężar [kg] 1,30
System hamulcowy Teves
Długość opakowania [cm] 19,8
Szerokość opakowania [cm] 12,5
Wysokość opakowania [cm] 8,2
Techniczny numer informacyjny 98101 0547 0 4
nr EAN 4019722244711
Ograniczenia producenta ATE
Oznaczenie kontrolne E9-90R-01713/020
Średnica [mm] 180
Szerokość [mm] 30
nr EAN 3322936304685
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
hamulec postojowy

Hamulec postojowy w samochodzie


Hamulec postojowy to obowiązkowy element pojazdów, który musi być sprawny, aby przeszedł przegląd techniczny. Hamulec ręczny w większości samochodów poruszających się w Polsce jest aktywowany poprzez zaciągnięcie dźwigni, a w celu zwolnienia hamulca należy wcisnąć przycisk i opuścić dźwignię na dół. W nowych samochodach zastosowany jest przycisk spełniający rolę tej dźwigni. Zadaniem hamulca postojowego jest unieruchomienie samochodu, aby zapobiec stoczeniu podczas postoju samochodu.

Zaciągnąć "ręczny" można również przed zjechaniem lub wjechaniem na wzniesienie, jeśli należy się zatrzymać w celu upewnienia się o możliwości dalszej jazdy lub w celu ustąpienia pierwszeństwa. Hamulec ten jest również nazywany "awaryjnym", ponieważ w przypadku awarii hamulca zasadniczego możliwe jest zatrzymanie pojazdu, przez zaciągnięcie dźwigni. Często zdarza się zapomnieć o zwolnieniu hamulca ręcznego, ale samochód sam nas o tym poinformuje poprzez kontrolkę na desce rozdzielczej i w nowszych samochodach, dźwiękiem ostrzegawczym. W skład hamulca ręcznego wchodzą takie elementy jak: dźwignia, linki, cięgła oraz mechanizm hamulcowy.

Elementy te są umiejscowione w miejscach, w których mogą ulec uszkodzeniu mechanicznemu. Linki powinny być smarowane, aby układ był sprawny. Najczęstszym elementem ulegającym zniszczeniu są linki, co uniemożliwia poprawne działanie hamulca. Istnieje możliwość regulacji hamulca poprzez śrubę, która znajduje się w pobliżu dźwigni. Hamulec ręczny hamuje tylko kołami tylnej osi, co jest często stosowane w jeździe wyczynowej (pozwala to na wykonywanie "driftów" oraz sprawniejsze pokonywanie zakrętów przy dużej prędkości). Gdy samochód jest wyposażony w hamulce bębnowe, podczas zaciągania dźwigni zaciskane są szczęki hamulcowe, a w przypadku hamulców tarczowych, zaciskane są tłoczki, które unieruchamiają tarczę.

elementy powiązane:

linka hamulca ręczniego
szczęki hamulcowe