Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Alfa Romeo » układ hamulcowy Alfa Romeo GIULIA (952_) » hamulec postojowy Alfa Romeo GIULIA (952_)

hamulec postojowy do ALFA ROMEO GIULIA (952_)

wybierz typ samochodu ALFA ROMEO GIULIA (952_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
parzyste numery artykułów 43698
Ciężar [kg] 0,57
nr EAN 8717109771114
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
parzyste numery artykułów 43697
Ciężar [kg] 0,57
nr EAN 8717109771152
cena brutto:
403.00 zł
 Kup
Parzyste numery artykułów24.6281-2104.2
System hamulcowyATE
Artykuł oraz informacja uzupełniającaZ silnikiem elektrycznym
EAN4006633475051
Numer katalogowy250176
StanFabrycznie nowy
cena brutto:
403.00 zł
 Kup
Parzyste numery artykułów24.6281-2103.2
System hamulcowyATE
Artykuł oraz informacja uzupełniającaZ silnikiem elektrycznym
EAN4006633475068
Numer katalogowy250177
StanFabrycznie nowy
Numer WVA 22091 22092 22093
System hamulcowy Brembo
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze zintegrowanym czujnikiem zużycia
Długość [mm] 114
Długość 2 [mm] 114
Wysokość [mm] 77
Wysokość 2 [mm] 77
Grubość 1 [mm] 16
Grubość 2 [mm] 16
nr EAN 5012759995082
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
hamulec postojowy

Hamulec postojowy w samochodzie


Hamulec postojowy to obowiązkowy element pojazdów, który musi być sprawny, aby przeszedł przegląd techniczny. Hamulec ręczny w większości samochodów poruszających się w Polsce jest aktywowany poprzez zaciągnięcie dźwigni, a w celu zwolnienia hamulca należy wcisnąć przycisk i opuścić dźwignię na dół. W nowych samochodach zastosowany jest przycisk spełniający rolę tej dźwigni. Zadaniem hamulca postojowego jest unieruchomienie samochodu, aby zapobiec stoczeniu podczas postoju samochodu.

Zaciągnąć "ręczny" można również przed zjechaniem lub wjechaniem na wzniesienie, jeśli należy się zatrzymać w celu upewnienia się o możliwości dalszej jazdy lub w celu ustąpienia pierwszeństwa. Hamulec ten jest również nazywany "awaryjnym", ponieważ w przypadku awarii hamulca zasadniczego możliwe jest zatrzymanie pojazdu, przez zaciągnięcie dźwigni. Często zdarza się zapomnieć o zwolnieniu hamulca ręcznego, ale samochód sam nas o tym poinformuje poprzez kontrolkę na desce rozdzielczej i w nowszych samochodach, dźwiękiem ostrzegawczym. W skład hamulca ręcznego wchodzą takie elementy jak: dźwignia, linki, cięgła oraz mechanizm hamulcowy.

Elementy te są umiejscowione w miejscach, w których mogą ulec uszkodzeniu mechanicznemu. Linki powinny być smarowane, aby układ był sprawny. Najczęstszym elementem ulegającym zniszczeniu są linki, co uniemożliwia poprawne działanie hamulca. Istnieje możliwość regulacji hamulca poprzez śrubę, która znajduje się w pobliżu dźwigni. Hamulec ręczny hamuje tylko kołami tylnej osi, co jest często stosowane w jeździe wyczynowej (pozwala to na wykonywanie "driftów" oraz sprawniejsze pokonywanie zakrętów przy dużej prędkości). Gdy samochód jest wyposażony w hamulce bębnowe, podczas zaciągania dźwigni zaciskane są szczęki hamulcowe, a w przypadku hamulców tarczowych, zaciskane są tłoczki, które unieruchamiają tarczę.

elementy powiązane:

linka hamulca ręczniego
szczęki hamulcowe