Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » układ hamulcowy Citroën JUMPY I Furgon (BS_, BT_, BY_, BZ_) » hamulce tarczowe Citroën JUMPY I Furgon (BS_, BT_, BY_, BZ_) » klocki hamulcowe Citroën JUMPY I Furgon (BS_, BT_, BY_, BZ_)

klocki hamulcowe do CITROËN JUMPY I Furgon (BS_, BT_, BY_, BZ_)

wybierz typ samochodu CITROËN JUMPY I Furgon (BS_, BT_, BY_, BZ_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość 1 [mm] 129,9
Wysokość 1 [mm] 58,9
Grubość 1 [mm] 19,3
System hamulcowy LUCAS/TRW
Długość złącza ostrzegawczego [mm] 190
Długość złącza ostrzegawczego [mm] 245
Ograniczenia producenta TRW
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 4
Ciężar [kg] 1,68
nr EAN 8717109051483
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze zintegrowanym czujnikiem zużycia
Numer artykułu zalecanego dodatku 1 987 474 495
Materiał Low-Metallic
Oznaczenie kontrolne ECE-R90
Numer WVA 21802
Grubość [mm] 18,2
Szerokość [mm] 130
Wysokość [mm] 58,7
System hamulcowy Lucas-Girling
nr EAN 3165143657904
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Numer artykułu zalecanego dodatku 1 987 474 199
Materiał Low-Metallic
Oznaczenie kontrolne ECE-R90
Numer WVA 23042
Grubość [mm] 18
Szerokość [mm] 139,8
Wysokość [mm] 68,7
System hamulcowy Bosch
nr EAN 3165143661611
Numer WVA 21801
System hamulcowy TRW
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze zintegrowanym czujnikiem zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Długość [mm] 130
Długość 2 [mm] 130
Wysokość [mm] 59
Wysokość 2 [mm] 59
Grubość 1 [mm] 19
Grubość 2 [mm] 19
nr EAN 5012759908778
Grubość [mm] 19
Oznaczenie kontrolne R90 Homologated
Długość [mm] 130
Ciężar [kg] 1,88
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 4
Wysokość 1 [mm] 59
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
System hamulcowy TRW
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
Numer WVA 21801
Numer WVA 21802
Liczba piór 4
Długość opakowania [cm] 17,2
Szerokość opakowania [cm] 13
Wysokość opakowania [cm] 5,2
nr EAN 5016687218312
Szerokość [mm] 130
Wysokość [mm] 59,5
Grubość [mm] 19,3
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze zintegrowanym czujnikiem zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
Numer WVA 21801
System hamulcowy Lucas
Numer artykułu zalecanego dodatku 8DZ 355 202-711
Techniczny numer informacyjny T5084
nr EAN 4082300362480
Strona zabudowy Oś przednia
Szerokość [mm] 130
Wysokość [mm] 58,8
Grubość [mm] 19,3
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze zintegrowanym czujnikiem zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
System hamulcowy Girling
Długość opakowania [cm] 15,2
Szerokość opakowania [cm] 8,8
Wysokość opakowania [cm] 8,4
nr EAN 5907558544657
Długość [mm] 275
nr EAN 5706021059731
Długość [mm] 310
nr EAN 5706021059755
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy BENDIX
Szerokość [mm] 140,1
Wysokość [mm] 68,7
Grubość [mm] 18
Numer WVA 23042
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez styku zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez podkładki wytłumiającej
Oznaczenie kontrolne ECE-R90
Ciężar [kg] 1,66
nr EAN 3276423020049
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe


Klocki hamulcowe są podstawową częścią wchodzącą w skład szeroko rozumianego układu hamulcowego. Jest to obok tarcz hamulcowych, element podlegający najbardziej ekstremalnym obciążeniom podczas pracy.

Współczesne samochody potrafią rozwijać dużo większe prędkości niż było to kilkanaście lat temu. Klocki hamulcowe muszą sprostać zadaniu zatrzymania rozpędzonego pojazdu w maksymalnie krótkim czasie. Materiały z jakich są wykonywane, są najbardziej strzeżonymi tajemnicami koncernów je produkujących. Wieloletnie doświadczenia i testy, doprowadzają do wytworzenia klocków o bardzo wysokich parametrach użytkowych. Wytrzymują one wysokie temperatury pracy, a przy tym wysoką skuteczność hamowania.

Wybierz sprawdzonego producenta klocków hamulcowych!

 
Różnorodność producentów na rynku daje praktycznie nieograniczone możliwości wyboru dla posiadacza samochodu. Możliwość wyboru nie oznacza jednak, że jedynym kryterium powinna być cena. Dużo bardziej znacząca jest znajomość marki, jej renoma i jakość użytych materiałów.

Klocki hamulcowe ATE, Textar, TRW, Hella, Bosch należą do najbardziej cenionych wśród fachowców z branży i ich użytkowników. Do wyróżniających się można zaliczyć także brandy Japanparts, Kamoka, A.B.S., Meyle oraz Lpr. Ostatni wymienieni nie są producentami na pierwszy montaż, jednak ich produkty znajdują uznanie u posiadaczy pojazdów ze względu na korzystny stosunek ceny do jakości.

Szczególną uwagę należy zwrócić przy dobieraniu klocków hamulcowych do aut grupy VW, oraz `japończykach` O ile te pierwsze wprowadziły w latach 2000 dodatkowe kody wyposażenia, możliwe do odnalezienia w książce serwisowej albo na wklejce w bagażniku auta, to te drugie różnią się zastosowanymi układami hamulcowymi w produkcjach na rynek japoński i europejski.

Czym należy kierować się przy wyborze klocków hamulcowych.

Jedno jest pewne - na klockach hamulcowych zwłaszcza na oś przednią pojazdu nie można oszczędzać. Przednie klocki hamulcowe są szczególnie obciążone pracą podczas hamowania, dlatego ważna jest ich jakość. W naszej praktyce często pojawia się pytanie Klientów "jak długo pojeżdżę na tych klockach ?" Odpowiedź jest oczywista. Nie jest ważne jak długi dystans da się przejechać samochodem pomiędzy wymianami klocków hamulcowych, a czy przejedzie się ten dystans bezpiecznie, z gwarancją wyhamowania w krytycznej sytuacji na drodze. 
 

Co wpływa na żywotność klocków hamulcowych


Czynników wpływających na długość przebiegu pomiędzy wymianą klocków hamulcowych jest wiele. Na pewno zalicza się do nich w jakim cyklu porusza się częściej samochód - mijeskim czy pozamiejskim. Ruch miejski w naturalny sposób wymusza częstsze używanie hamulców w samochodzie, a tym samym szybsze zużywanie klocków hamulcowych. Innym ważnym czynnikiem jest stan tarcz hamulcowych, na jakich będziemy używać nowo założonych klocków hamulcowych. Zużyte tarcze hamulcowe na pewno przyspieszą zużycie się także samych klocków hamulcowych, Klocki hamulcowe będą po prostu musiały się "ułożyć" przez dotarcnie do zużytych powierzchni tarcz hamulcowych. NIe wsposób nie wposmnieć tutaj także o stanie zacisków hamulcowych wpływających na żywotność klocków. Zacinający (nie cofający) się zacisk może błyskawicznie "wykończyć" klocki hamulcowe najlepszej marki. W naszej praktyce spotykaliśmy wiele takich reklamacji, spowodowanych problemami w pracy zacisku hamulcowego.
 
klocki hamulcowe ATE klocki hamulcowe TRW
klocki hamulcowe Brembo klocki hamulcowe Japanparts
klocki hamulcowe A.B.S. klocki hamulcowe Kamoka
klocki hamulcowe Meyle klocki hamulcowe Textar
klocki hamulcowe Hella klocki hamulcowe Lpr

informacje dodatkowe: