Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » układ hamulcowy Opel CORSA A Furgon/hatchback (S83) » hamulce tarczowe Opel CORSA A Furgon/hatchback (S83) » klocki hamulcowe Opel CORSA A Furgon/hatchback (S83)

klocki hamulcowe do OPEL CORSA A Furgon/hatchback (S83)

wybierz typ samochodu OPEL CORSA A Furgon/hatchback (S83):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość 1 [mm] 100
Wysokość 1 [mm] 59
Grubość 1 [mm] 15,8
System hamulcowy DELCO
Styk ostrzegawczy o zużyciu przygotowany dla wskaźnika zużycia
Ciężar [kg] 1,25
nr EAN 8717109000009
Szerokość 1 [mm] 140,2
Wysokość 1 [mm] 58,3
Grubość 1 [mm] 16,5
Szerokość 2 [mm] 141,4
Wysokość 2 [mm] 48,3
Grubość 2 [mm] 16,5
System hamulcowy ATE
Styk ostrzegawczy o zużyciu przygotowany dla wskaźnika zużycia
Ciężar [kg] 1,22
nr EAN 8717109047660
Ograniczenia producenta ATE
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez styku zużycia
Wysokość [mm] 58,1
Długość [mm] 140,2
Grubość [mm] 17,3
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5900427190900
Długość [mm] 140,2
Długość [mm] 141,4
Szerokość [mm] 58,1
Szerokość [mm] 48,2
Oznaczenie kontrolne ECE R90 Approved
Grubość 1 [mm] 16
Ciężar [kg] 1,230
nr EAN 5050063042283
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zamkiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z podkładką wytłumiającą
Numer artykułu zalecanego dodatku SELECTIVE
Materiał Low-Metallic
Oznaczenie kontrolne ECE-R90
Numer WVA 21353
Grubość [mm] 16,5
Szerokość [mm] 140,2
Wysokość 1 [mm] 48,3
Wysokość 2 [mm] 58,1
System hamulcowy ATE
nr EAN 3165143727874
Numer WVA 20547
System hamulcowy Continental
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez zintegrowanego czujnika zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Długość [mm] 140
Długość 2 [mm] 141
Wysokość [mm] 58
Wysokość 2 [mm] 48
Grubość 1 [mm] 16
Grubość 2 [mm] 16
nr EAN 5012759305188
Długość [mm] 140,2
Długość [mm] 141,4
Szerokość [mm] 58,1
Szerokość [mm] 48,2
Oznaczenie kontrolne ECE R90 Approved
Grubość 1 [mm] 16
Ciężar [kg] 1,230
nr EAN 4027816160557
Długość [mm] 100
Szerokość [mm] 59,0
Oznaczenie kontrolne ECE R90 Approved
Strona zabudowy Oś przednia
Grubość 1 [mm] 15,5
Ciężar [kg] 1,11
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez styku zużycia
nr EAN 4027816162032
Strona zabudowy Oś przednia
Szerokość 1 [mm] 140,3
Szerokość 2 [mm] 141,5
Wysokość 1 [mm] 58,3
Wysokość 2 [mm] 48
Grubość [mm] 16,8
Styk ostrzegawczy o zużyciu przygotowany dla wskaźnika zużycia
System hamulcowy Teves
Długość opakowania [cm] 15,2
Szerokość opakowania [cm] 8,8
Wysokość opakowania [cm] 8,4
nr EAN 5907558530452
Długość [mm] 140,2
Długość [mm] 141,4
Szerokość [mm] 58,1
Szerokość [mm] 48,2
Oznaczenie kontrolne ECE R90 Approved
Grubość 1 [mm] 16
Ciężar [kg] 1,230
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez styku zużycia
nr EAN 4044688525390
Długość [mm] 100
Szerokość [mm] 59,0
Oznaczenie kontrolne ECE R90 Approved
Strona zabudowy Oś przednia
Grubość 1 [mm] 15,5
Ciężar [kg] 1,11
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez styku zużycia
nr EAN 4044688526144
Szerokość 1 [mm] 140,3
Szerokość 2 [mm] 141,5
Wysokość 1 [mm] 58,3
Wysokość 2 [mm] 48
Grubość [mm] 16,8
Styk ostrzegawczy o zużyciu przygotowany dla wskaźnika zużycia
Numer WVA 20547
System hamulcowy Teves
Numer artykułu zalecanego dodatku 82030600
Długość opakowania [cm] 15,2
Szerokość opakowania [cm] 8,8
Wysokość opakowania [cm] 8,4
Techniczny numer informacyjny 20547 168 0 5
nr EAN 4019722059643
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe


Klocki hamulcowe są podstawową częścią wchodzącą w skład szeroko rozumianego układu hamulcowego. Jest to obok tarcz hamulcowych, element podlegający najbardziej ekstremalnym obciążeniom podczas pracy.

Współczesne samochody potrafią rozwijać dużo większe prędkości niż było to kilkanaście lat temu. Klocki hamulcowe muszą sprostać zadaniu zatrzymania rozpędzonego pojazdu w maksymalnie krótkim czasie. Materiały z jakich są wykonywane, są najbardziej strzeżonymi tajemnicami koncernów je produkujących. Wieloletnie doświadczenia i testy, doprowadzają do wytworzenia klocków o bardzo wysokich parametrach użytkowych. Wytrzymują one wysokie temperatury pracy, a przy tym wysoką skuteczność hamowania.

Wybierz sprawdzonego producenta klocków hamulcowych!

 
Różnorodność producentów na rynku daje praktycznie nieograniczone możliwości wyboru dla posiadacza samochodu. Możliwość wyboru nie oznacza jednak, że jedynym kryterium powinna być cena. Dużo bardziej znacząca jest znajomość marki, jej renoma i jakość użytych materiałów.

Klocki hamulcowe ATE, Textar, TRW, Hella, Bosch należą do najbardziej cenionych wśród fachowców z branży i ich użytkowników. Do wyróżniających się można zaliczyć także brandy Japanparts, Kamoka, A.B.S., Meyle oraz Lpr. Ostatni wymienieni nie są producentami na pierwszy montaż, jednak ich produkty znajdują uznanie u posiadaczy pojazdów ze względu na korzystny stosunek ceny do jakości.

Szczególną uwagę należy zwrócić przy dobieraniu klocków hamulcowych do aut grupy VW, oraz `japończykach` O ile te pierwsze wprowadziły w latach 2000 dodatkowe kody wyposażenia, możliwe do odnalezienia w książce serwisowej albo na wklejce w bagażniku auta, to te drugie różnią się zastosowanymi układami hamulcowymi w produkcjach na rynek japoński i europejski.

Czym należy kierować się przy wyborze klocków hamulcowych.

Jedno jest pewne - na klockach hamulcowych zwłaszcza na oś przednią pojazdu nie można oszczędzać. Przednie klocki hamulcowe są szczególnie obciążone pracą podczas hamowania, dlatego ważna jest ich jakość. W naszej praktyce często pojawia się pytanie Klientów "jak długo pojeżdżę na tych klockach ?" Odpowiedź jest oczywista. Nie jest ważne jak długi dystans da się przejechać samochodem pomiędzy wymianami klocków hamulcowych, a czy przejedzie się ten dystans bezpiecznie, z gwarancją wyhamowania w krytycznej sytuacji na drodze. 
 

Co wpływa na żywotność klocków hamulcowych


Czynników wpływających na długość przebiegu pomiędzy wymianą klocków hamulcowych jest wiele. Na pewno zalicza się do nich w jakim cyklu porusza się częściej samochód - mijeskim czy pozamiejskim. Ruch miejski w naturalny sposób wymusza częstsze używanie hamulców w samochodzie, a tym samym szybsze zużywanie klocków hamulcowych. Innym ważnym czynnikiem jest stan tarcz hamulcowych, na jakich będziemy używać nowo założonych klocków hamulcowych. Zużyte tarcze hamulcowe na pewno przyspieszą zużycie się także samych klocków hamulcowych, Klocki hamulcowe będą po prostu musiały się "ułożyć" przez dotarcnie do zużytych powierzchni tarcz hamulcowych. NIe wsposób nie wposmnieć tutaj także o stanie zacisków hamulcowych wpływających na żywotność klocków. Zacinający (nie cofający) się zacisk może błyskawicznie "wykończyć" klocki hamulcowe najlepszej marki. W naszej praktyce spotykaliśmy wiele takich reklamacji, spowodowanych problemami w pracy zacisku hamulcowego.
 
klocki hamulcowe ATE klocki hamulcowe TRW
klocki hamulcowe Brembo klocki hamulcowe Japanparts
klocki hamulcowe A.B.S. klocki hamulcowe Kamoka
klocki hamulcowe Meyle klocki hamulcowe Textar
klocki hamulcowe Hella klocki hamulcowe Lpr

informacje dodatkowe: