Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 - RHT |
nr EAN | 5012759982105 |
nr EAN | 5012759982112 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 286 |
Szerokość [mm] | 45 |
Wysokość [mm] | 84 |
Wymiar gwintu | M14x1.5 |
Wymiar stożka [mm] | 12 |
sparowany numer artykułu | TA3510 |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Długość [mm] | 286 |
Szerokość [mm] | 45 |
Wysokość [mm] | 84 |
Wymiar gwintu | M14x1.5 |
Wymiar stożka [mm] | 12 |
sparowany numer artykułu | TA3509 |
Wymiar stożka [mm] | 11,9 | |
Wymiar gwintu | M14x1,5 | |
Długość [mm] | 210 | |
nr EAN | 4014870618759 |
Wymiar stożka [mm] | 11,9 | |
Wymiar gwintu | M14x1,5 | |
Długość [mm] | 210 | |
nr EAN | 4014870618766 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
Długość przegub osiowy [mm] | 215 |
parzyste numery artykułów | 175083 | |
Długość [mm] | 210,5 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Ciężar [kg] | 0,360 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
nr EAN | 4054224750827 |
parzyste numery artykułów | 175082 | |
Długość [mm] | 210,5 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 | |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Ciężar [kg] | 0,360 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
nr EAN | 4054224750834 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Długość [mm] | 230 |
Ciężar [kg] | 0,44 |
Rozmiar klucza | 32 |
Rozmiar klucza | 13 |
średnica zewnętrzna [mm] | 37 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką zabezpieczającą |
Wymiar gwintu zewnętrznego | M14 x 1,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 | |
Długość [mm] | 215 | |
nr EAN | 4047437534674 |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Długość [mm] | 211 | |
Rozmiar gwintu 1 | 10x1x25 | |
Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 | |
Wersja wzmocniona | ||
parzyste numery artykułów | 16-16 020 0040/HD | |
nr EAN | 4040074248430 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Długość [mm] | 211 | |
Rozmiar gwintu 1 | 10x1,25 | |
Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 | |
Wersja wzmocniona | ||
parzyste numery artykułów | 16-16 020 0039/HD | |
nr EAN | 4040074248447 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Długość [mm] | 210 | |
Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | 14X1,5 | |
Wersja wzmocniona | ||
nr EAN | 4040074282557 |
Długość [mm] | 215 | |
Ciężar [kg] | 0,513 | |
Wymagana ilość | 2 | |
Wymiar gwintu | M14x1,5/M14x1,5 | |
Rodzaj gwintu przegub osiowy | z bieżnikiem prawostronnym | |
Długość opakowania [cm] | 31 | |
Szerokość opakowania [cm] | 8 | |
Wysokość opakowania [cm] | 4 | |
nr EAN | 5412096746147 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Średnica 1 [mm] | 14,8 | |
Kształt | ustawiony pod kątem | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Długość 1 [mm] | 210,5 | |
Długość 2 [mm] | 34,5 | |
Rozmiar gwintu 1 | M15X1.5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 | |
Długość opakowania [cm] | 34,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 8,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 6,5 | |
nr EAN | 4060426169404 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Średnica 1 [mm] | 14,8 | |
Kształt | ustawiony pod kątem | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Długość 1 [mm] | 210,5 | |
Długość 2 [mm] | 34,5 | |
Rozmiar gwintu 1 | M15X1.5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 | |
Długość opakowania [cm] | 34,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 8,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 6,5 | |
nr EAN | 4060426169411 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 | |
Długość opakowania [cm] | 31,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 5 | |
nr EAN | 4060426231835 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 | |
nr EAN | 5703858904869 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 | |
Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 | |
Długość [mm] | 211 | |
Ciężar [kg] | 0,346 | |
nr EAN | 8435130360557 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 | |
Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 | |
Długość [mm] | 216 | |
Ciężar [kg] | 0,489 | |
nr EAN | 8435130361943 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 | |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 | |
Długość [mm] | 214 | |
dla numeru OE | Part/oe 485216564R | |
nr EAN | 3660872457837 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Wymiar gwintu | MM14X1,5R | |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R | |
Długość przegub osiowy [mm] | 215 | |
Tylko w połączeniu z | NUT + WASHER | |
nr EAN | 5413978264933 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Zbieżność stożka | 1/5 | |
Długość [mm] | 212 | |
Wymiar gwintu | FM14X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 11,9 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R | |
parzyste numery artykułów | 5931 | |
nr EAN | 5413978264940 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Zbieżność stożka | 1/5 | |
Długość [mm] | 212 | |
Wymiar gwintu | FM14X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 11,9 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R | |
parzyste numery artykułów | 5930 | |
nr EAN | 5413978264957 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025