Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 41938 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 41938 SIDEM

41938 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
47.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

41938

producent:

SIDEM

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka 1/6
Długość [mm] 94
Wymiar gwintu FM14X1,5R
Wymiar stożka [mm] 12,8
Rozmiar gwintu 1 MM12X1,25R
nr EAN 5413978175574

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 41938 SIDEM

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 41938 ma zastosowanie do modeli samochodów

ROVER

75, 45 I, 25 I, 75 I Tourer, STREETWISE, CITYROVER, 25 COMMERCE

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 41938 producenta SIDEM

ROVER

GSJ1011, QJB100240, QJB100241

NISSAN

485200C000, 485200C025, 485200M085, 4852015U25, 4852015U26, 4852060Y25, 485208J025

numery OEM:
NISSAN      48520 0C000
NISSAN      48520 0C025
NISSAN      48520 0M085
NISSAN      48520 15U25
NISSAN      48520 15U26
NISSAN      48520 60Y25
NISSAN      48520 8J025
ROVER      GSJ 1011
ROVER      QJB 100240
ROVER      QJB 100241

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 41938 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 41938 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.