Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » paski napędowe Citroën ID kabriolet » koło pasowe Citroën ID kabriolet

koło pasowe do CITROËN ID kabriolet

wybierz typ samochodu CITROËN ID kabriolet:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 59,5
Średnica wewnętrzna [mm] 26,5
średnica zewnętrzna [mm] 140,55
Ciężar [kg] 2,67
Ilość żeber 10
Parametr 5PK + 6PK
dla numeru OE 5 227 821
nr EAN 4054224036389
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465071706
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465075599
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465331114
Liczba pasków 2
Długość 1 [mm] 1306
Ilość żeber 6
Długość 2 [mm] 705
Ilość żeber 2 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870358655
Liczba pasków 2
Długość 1 [mm] 1249
Ilość żeber 6
Długość 2 [mm] 705
Ilość żeber 2 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870568139
Szerokość [mm] 59
Średnica zewnętrzna [mm] 140
Ilość żeber 9
Masa [g] 2841
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 145
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 140
Średnica wewnętrzna [mm] 26,4
Szerokość 1 [mm] 58,3
nr EAN 8042942524550
Średnica [mm] 132,5
Ilość żeber 6
Ilość żeber 5
dla numeru OE 5227821
nr EAN 3660872445506
Długość [mm] 1306
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316576051418
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Materiał Guma / metal
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Liczba rowków 1 5
Liczba rowków 2 6
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.