Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » paski napędowe Mazda RX-5 » koło pasowe Mazda RX-5

koło pasowe do MAZDA RX-5

wybierz typ samochodu MAZDA RX-5:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
średnica zewnętrzna [mm] 156,95
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez funkcji Start-Stop
nr EAN 3358960735904
nr EAN 8021787324020
Szerokość [mm] 57,5
Średnica wewnętrzna [mm] 38,9
średnica zewnętrzna [mm] 157,0
Ciężar [kg] 2,549
Parametr 6PK
nr EAN 4054224751886
średnica zewnętrzna [mm] 150
Szerokość [mm] 41,5
Liczba rowków 5
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4014870572921
Średnica [mm] 150
Szerokość [mm] 41,5
Liczba rowków 5
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4014870620387
Szerokość [mm] 57,4
Parametr 6PK
Średnica wewnętrzna [mm] 38,8
średnica zewnętrzna [mm] 159
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Ilość żeber 5
Powierzchnia lakierowane na czarno
Średnica punktów mocowania [mm] 10,6
nr EAN 4058787294453
Masa [g] 2699
nr EAN 8033989631073
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Materiał Guma / metal
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Zalecane rozszerzenie naprawy patrz lista dodatków 
Liczba rowków 6
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.