Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » paski napędowe Mercedes-benz KLASA E All-Terrain (S213) » koło pasowe Mercedes-benz KLASA E All-Terrain (S213)

koło pasowe do MERCEDES-BENZ KLASA E All-Terrain (S213)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E All-Terrain (S213):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Agregaty/rolki zawiera rolkę napinającą
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,09
nr EAN 4010858578916
Grubość [mm] 29,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 1,76
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 06A 105 243 E
nr EAN 4027816321873
Szerokość [mm] 29,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 1,75
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4027816336082
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465084973
Grubość [mm] 29,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 1,76
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 06A 105 243 E
nr EAN 5902659754448
Średnica [mm] 138
Ilość żeber 6
dla numeru OE 06A105243E
nr EAN 3660872343642
Długość [mm] 1042
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574567706
Długość [mm] 1054
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316575139711
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii koło pasowe pasujące do MERCEDES-BENZ KLASA E All-Terrain (S213)
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.